همراه با استقلال؛ موفقیت فرهاد در ۱۰ درصد ابتدایی

تهران- ایرنا- استقلال در سه هفته ابتدایی با رعایت فاکتورهای مورد نیاز برای قهرمانی توانسته نمایش قابل قبولی داشته باشد اما هنوز ۹۰ درصد از راه باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری چهار دیدار آغاز شد که در یکی از مهمترین دیدارها، استقلال موفق شد در ورزشگاه آزادی با تیجه یک بر صفر از سد تراکتور تبریز بگذرد و با ۹ امتیاز بطور موقت به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کند. بردی که می‌توان از آن برداشت‌هایی داشت.

استقلال، نماینده‌ی تیم‌های لیگ برتری

همراه با استقلال؛ موفقیت فرهاد در 10 درصد ابتدایی

استقلال هنوز چشم‌نواز بازی نمی‌کند. اشتباهات زیادی در نیمه حریف رح می‌دهد. ضربات نهایی دقت لازم را ندارد. تنوع تاکتیکی دیده نمی‌شود. بردهای استقلال در هر سه هفته با خیال راحت به دست نیامده است.

آنها ۲ بازی را با حداقل فاصله به اتمام رسانده‌اند. اما روزبه چشمی سوال تامل برانگیزی را در میکسدزون ورزشگاه آزادی مطرح کرد،  کدام تیم تا به حال توانسته نمایش تحسین‌برانگیز و به اصطلاح تماشاگرپسندانه‌ای را به نمایش بگذارد؟ تقریبا هیچ یک از تیم‌ها.  

سپاهان در بازی با هوادار اصلا آن تیم همیشگی نبود. پرسپولیس در هر ۲ مسابقه ابتدایی نیمه‌های متفاوتی داشته است. گل‌گهر نیز مقابل فجرسپاسی به مشکل خورده بود. در فوتبال ایران به دلیل بدنسازی نه چندان اصولی و بی‌توجهی به برگزاری بازی‌های دوستانه فراوان و همچنین تغییرات زیادی که در اسکواد تیم‌ها ایجاد می‌شود به پنج تا ۶ هفته نیاز است تا شرایط به حالت استاندارد برگردد و این بازی‌های پرنوسان به همین دلیل رخ می‌دهد.

فرهاد در آستانه تاریخ‌سازی

همراه با استقلال؛ موفقیت فرهاد در 10 درصد ابتدایی

استقلال برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر توانسته در سه بازی نخست خود به برتری دست پیدا کند. در ششمین دوره لیگ برتر نیز شاهد این ماجرا بودیم که البته در هفته چهارم توقف حاصل شد و اگر آبی‌پوشان بتوانند در چهارمین هفته از سد فجرسپاسی شیراز بگذرند می‌توانند بهترین شروع تاریخ قهرمان سه دوره از مسابقات لیگ برتر را به ثبت برسانند.

پازل فرهاد در حال تکمیل شدن...

همراه با استقلال؛ موفقیت فرهاد در 10 درصد ابتدایی

بیراهه نیست اگر بگوییم استقلال یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ است. فرهاد مجیدی در تمام پست‌ها با فراوانی مهره روبروست. آنها سه دروازه‌بان آماده دارند. در خط دفاعی شاهد حضور چندین مدافع ملی‌پوش و باتجربه هستیم.

در خط هافبک و حمله نیز بازیکنان زیادی حضور دارند که برخی از آنها فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. این ماجرا در کنار محسناتی که دارد می‌تواند در ادامه راه برای فرهاد مجیدی مشکل‌ساز باشد و او باید به خوبی این مساله را مدیریت کند. از طرفی دیگر مجیدی برای رسیدن به ترکیب اصلی خود نیازمند زمان است.

فعلا می‌توان گفت او به سه نفرِ مورد اطمینانش در خط دفاعی رسیده اما در مرکز زمین و همچنین خط حمله هنوز شک و شبهاتی دارد.

استقلال گل نمی‌خورد

همراه با استقلال؛ موفقیت فرهاد در 10 درصد ابتدایی

تیم فرهاد مجیدی در نیم‌فصل دوم لیگ بیستم در فاز دفاعی به ثبات رسیده بود و حالا این ماجرا ادامه دارد. آنها در سه هفته نخست گلی دریافت نکرده‌اند و در جدول تنها تیم‌های سپاهان، آلومینیوم و پیکان هستند که هنوز عدد صفر جلوی تعداد گل خورده‌شان حک شده است.

یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت این است که دروازه‌تان را بسته نگه دارید. تیم‌های زیادی در طول تاریخ بوده‌اند که با خطوط دفاعی مستحکم به جام قهرمانی رسیده‌اند.

همراه با استقلال؛ موفقیت فرهاد در 10 درصد ابتدایی

در ادوار قبلی لیگ که پرسپولیس موفق شده قهرمان بلامنازع مسابقات باشد یک نکته کاملا هویدا بوده و آن هم پیروزی پرسپولیس در اکثر مسابقات با حداقل فاصله بوده است.

با توجه به نزدیکی تیم‌ها در لیگ برتر و همچنین عدم ثباتی که تیم‌ها دارند؛ نیاز است تا شما در خیلی از مسابقات فقط حریفتان را شکست دهید.

یحیی گل‌محمدی، گابریل کالدرون و حتی در مواقعی برانکو ایوانکوویچ با همین سبک و با بردهای به اصطلاح ناپلئونی امتیازات را جمع کردند و در نهایت قهرمان شدند.

حالا تیم فرهاد هم با توجه به نمایش نه‌چندان دلبرانه موفق شده به همه امتیازات تا به اینجا برسد. این هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که تیم قهرمان باید داشته باشد.

۹۰ درصد لیگ باقیست

همراه با استقلال؛ موفقیت فرهاد در 10 درصد ابتدایی


در پایان باید گفت فقط سه هفته گذشته و ۹۰ درصد از فصل دست نخورده باقی مانده است. یک دهم ماجرا به سلامت برای آبی‌ها تمام شده و ۹ دهم آن پیش روست. باید دید در پایان این جاده پرپیچ‌وخم و طولانی استقلال به عنوان چندمین تیم کارش را تمام می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha