بندرعباس به عنوان شهری توریستی باید مورد توجه ویژه  قرار گیرد

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مسوولان استان در جهت آسایش و آرامش مردم باید زیبا سازی شهرهای استان بویژه شهر بندرعباس به عنوان شهرهای توریستی کشور مورد توجه ویژه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده عصر دوشنبه در نشست با فرماندار بندرعباس و بخشداران حوزه مرکزی این شهرستان افزود: تصمیم‌ها در برنامه ریزی شهری باید در چشم انداز ۱۰۰ یا حداقل ۵۰ سال آینده باشد و ما مسوولان به عنوان یک شهروند و یا با نگاه سکونت گاه به شهر بندرعباس در حوزه ی زیباسازی شهر نگاه و توجه ویژه داشته باشیم.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و جایگاه مهم شهر بندرعباس نسبت به سایر شهرهای کشور که در معادلات تحولات کشور نقش بسیار ارزشمندی دارد بیان داشت:  این شهر مرزی و ساحلی در همه ی مسائل کشور بویژه در صادرات و واردات، تولید، صنعت و گردشگری جایگاه ویژه ای دارد و باید در حوزه ی گردشگری دریایی ظرفیت هایی را در سواحل استان ایجاد کرد.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت؛ در حوزه ی تامین امنیت طبق گزارش های واصله، استان هرمزگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

شهر بندرعباس عضو شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در حوزه صنایع دستی و آیین سنتی است.
شهر بندرعباس آبان سال ۹۸ در زمینه صنایع دستی به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوست.
شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ و برای ترویج همکاری میان شهرهایی به راه افتاد که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بودند.  
با پیوستن به این شبکه، شهرها متعهد می‌شوند که فعالیت‌های مثبت‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و میان بخش‌های خصوصی و عمومی و جامعه مدنی ایجاد همکاری کنند.
همچنین شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع دستی، هنرهای بوم، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha