۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84513931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: بودجه مستقل برای رفع مشکلات زنان در نظر گرفته شود

سنندج - ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر دادن هویت مستقل به زنان تاکید کرد و گفت: تا زمانی که بودجه‌ای جداگانه برای زنان مصوب نشود، مشکلات این قشر در حوزه‌های مختلف حل نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، سارا فلاحی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان که با حضور جمعی از اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: دولت‌های مختلف در گذشته از هر جناح و حزب، در زمینه زنان و مشکلات آنان، در حد انتظار عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آنچه در خانوادهای ایرانی در مورد زنان ریشه دوانده متناسب با شان و جایگاه بانوان نیست، اضافه کرد: فقط در تریبون ها و شعارها به زنان پرداخته می شود و آنگونه که لازم است برای رفع مشکلات و خواسته‌های آنان اقدام نشده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان ما  از زنان صحبت می کنند ولی برخی از آنان به توانمندی این قشر باور ندارند و این فضا باید تغییر کند. 

وی بر لزوم تغییر نگاه جامعه نسبت به زنان و تلاش خود بانوان برای این مهم تاکید کرد و گفت: زنان خود باید با تلاش و آگاهی، جایگاهشان را در جامعه ارتقا داده و به حداقل‌ها راضی نباشند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جامعه ما زنان آنچنانکه باید، به رسمیت شناخته نشده‌اند، یادآور شد: موانع سیاسی و فکری در مسیر فعالیت زنان ایرانی وجود دارد که باید برطرف شود.

تشخیص دیررس سرطان در زنان از مشکلات بانوان کردستانی است

 رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت:  تعداد زیادی از زنان بیمار کردستان در سال برای درمان به مراکز درمانی تهران مراجعه می کنند. 
 
زهرا شیخی اضافه کرد: براساس آنچه مشاهده کردم تشخیص دیررس بیماری به ویژه سرطان در زنان کردستانی یکی از مشکلات بانوان این منطقه است که آنها را با مسائل زیادی در مراحل درمان مواجه می کند. 

وی افزود: پژوهشگاه سرطان ایران در زمینه غربالگری سرطان فعالیت های چشمگیر و ارزشمندی دارند که با اعلام آمادگی از طرف مسوولان کردستان می توان از ظرفیت این پژوهشگاه در استان بهره برد. 

رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از وزرای دولت که مسوولیت و کار سختی برعهده دارد وزیر ورزش و جوانان است و در این وزارتخانه برای نخستین بار هیات اندیشه ورز جوانان تشکیل شده است تا به طور مستمر به مسائل حوزه جوانان پرداخته شود. 

اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در سفر به کردستان با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند و از دیگر برنامه های آنها شرکت در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان و نشست با بانوان فعال در حوزه های مختلف است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha