هر استان باید دستکم ۲ هنرستان هنرهای زیبا داشته باشد

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر استان باید دستکم ۲ هنرستان هنرهای زیبا با هفت رشته فعال راه اندازی شود.

علی‌اکبر صفی پور روز چهارشنبه در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه دختران در مشهد افزود: قدمت هنرستان های هنرهای زیبا در کشور به بیش از صد سال و زمان تاسیس مدرسه کمال الملک بازمی‌گردد.
وی ادامه داد: راه اندازی هنرستان های هنرهای زیبا اثرات شایان توجهی در آینده هنر جامعه به جای خواهد گذاشت.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۹ هنرستان هنرهای زیبا در کشور مشغول فعالیت هستند.

معاون دفتر فنی، حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه خراسان رضوی از پیشتازان عرصه آموزشهای فنی و حرفه ای کشور است گفت: امیدوارم هنرجویان در این هنرستان تجلی بخش هویت تمدن اسلامی و ارزش گذاری فرهنگ اصیل ما باشند.

محمدرضایتی افزود: منابع انسانی موتور محرک جامعه است و بخصوص در بخش هنر امیدوارم در این هنرستان تعلیم و تربیت تمام ساحتی بخصوص ساحت زیبایی شناختی را شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم افتتاح این هنرستان را در راستای اعتلا و ارتقای هنر، آموزش آکادمیک رشته های هنری، پرورش استعدادها و گسترش هنرهای اسلامی ایرانی دانست و گفت: هنر و هنرمند جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد و توجه دولت نیز به ارتقای هنر به ویژه در بخش بانوان ستودنی است.

عزت میرنجاتی افزود: امیدوارم دختران هنرجو بتوانند با تلاش و خلاقیت رهپویان شایسته راه هنر باشند.

نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه دختران به نام دکتر "مریم زینال‌زاده" خیر مدرسه ساز در ۱۲ کلاس و کارگاه با زیربنای هزار و ۸۵۰ متر مربع ساخته شده و بر اساس تفاهمنامه وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش با دریافت مجوزهای لازم به عنوان هنرستان وابسته دارای ۹۶ هنرجو در سه رشته گرافیک، سینما و تئاتر می‌باشد.

بیش از ۴۵ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در شاخه فنی و حرفه‌ ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که این میزان بیش از میانگین کشوری است.

یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha