۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱
کد خبر: 84508838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در ملایر کشف شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از کشف ۱۶ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال با همکاری مراجع قضایی، انتظامی و اطلاعاتی در شهرستان ملایر خبر داد.

«شیرزاد جمشیدی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با رمز ارزهای غیرمجاز در سطح استان اظهار داشت: ۲۴ مهر ماه پس از دریافت اخباری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان ملایر بلافاصله موضوع توسط کارشناسان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی قضایی، با همکاری عوامل نیروی انتظامی و اطلاعاتی در بازرسی از مکان مورد نظر تعداد ۱۶ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال با مجموع توان مصرفی ۳۵ کیلووات به همراه وسایل جانبی کشف و ضبط شد.

جمشیدی با بیان اینکه با استفاده از منابع و روش‌های متعدد علمی و تخصصی موفق به شناسایی و کشف این تعداد رمزارزهای غیرمجاز شده‌ایم، گفت: مقابله با دستگاه های استخراج کننده رمزارزهای غیرمجاز در اولویت این شرکت است.

وی با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی و دادستانی استان در راستای کشف دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز از شهروندان خواست با همکاری در کشف دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز ضمن جلوگیری از خسارت به شبکه توزیع برق از جوایز ارزنده در نظر گرفته شده برای گزارشات مردمی بهره‌مند شوند.

دستگاه های استخراج کننده رمز ارز (ماینر) توان مصرفی بالایی دارند و موجب خسارت به شبکه توزیع نیروی برق می شوند.

کلمه استخراج (به انگلیسی Mining) در دنیای رمز ارزها به معنی تولید و تأیید تراکنش ارز رمز نگاری شده از طریق حل مسائل کامپیوتری است.

ارزهای رمزنگاری شده، ماهیت غیرمتمرکز دارند و برای کار کردن شبکه آنها نیاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha