۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84504065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازدواج در خراسان شمالی ۱۰.۶ درصد کاهش یافت

۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 84504065
ازدواج در خراسان شمالی ۱۰.۶ درصد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال چهار هزار و ۲۴۶ مورد واقعه ازدواج در استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۶ درصد کاهش دارد

علی زاهدی نیا روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود کاهش شمار ازدواج ها، این استان همچون سال های اخیر رتبه نخست نرخ ازدواج ها در استان های کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال به ازای هر هزار نفرجمعیت استان ۹.۳ واقعه ازدواج ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۴۹۳ نفر از مردان در ۲۰ تا ۲۴ سالگی ازدواج کرده اند گفت: نیمه نخست امسال یکهزار و ۲۵۵ مورد از واقعه ازدواج مردان در سن ۲۵ تا ۲۹ سالگی ثبت شده و ۵۲ مرد ۶۵ سال هم واقعه ازواج خود را به ثبت رسانده اند.

وی افزود: دختران استان هم بیشتر در سن ۱۵ تا ۱۹ سالگی ازواج کرده اند که یکهزار و ۴۱۵ مورد از ازواج ها در این سن ثبت شده است، همچنین در بازه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال ۹۳۱ واقعه ازدواج زنان گزارش شده و هفت زن ۶۵ سال به بالا هم در این مدت ازواج کرده اند.

زاهدی نیا خاطرنشان کرد: در این مدت  یکهزار و ۹۷مورد از ازواج ها در مناطق روستایی و سه هزار و ۱۴۹ مورد در مناطق شهری استان بوده است.

کاهش آمار طلاق

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به ثبت یکهزار و ۱۴ مورد واقعه طلاق در استان در ۶ ماهه امسال گفت: آمار طلاق در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲.۴ درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: در این مدت به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۲.۲ طلاق در خراسان شمالی ثبت شده است که این آمار استان را در این زمینه در رتبه ۹ استان های کشور قرار داده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان افزود: نیمه نخست امسال ۹۰۱ مورد طلاق در مناطق شهری و ۱۱۳ مورد طلاق در مناطق روستایی استان ثبت شده است.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

براساس این آمار حدود ۲۷۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha