«جشنواره فرهنگی هنری فردا» در ۸۰ رشته برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش گفت: امسال «جشنواره فرهنگی هنری فردا» در ۸۰ رشته برگزار می شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، علی رمضانی در نشست خبری چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا افزود: این جشنواره در ۴۰ سال گذشته با هشت رشته آغاز شد، اما امسال در ۸۰ رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فردا از نظر تعداد رشته و مخاطب یکی از گسترده ترین جشنواره های کشور است، خاطرنشان کرد: این جشنواره بیش از هفت میلیون مخاطب دارد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: علاقه دانش آموزان معلمان در جشنواره امسال و حتی سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

رمضانی با بیان اینکه در مسابقات فرهنگی هنری معلمان هنرمند بیش از ۲۲ هزار معلم شرکت کردند، گفت: همچنین دانش‌آموزان در ۲ سال کرونا نشاط و شادابی خود را از دست داده اند و باید امسال در این جشنواره مشارکت بیشتری ایجاد شود.

وی یادآور شد: شورای سیاستگذاری جشنواره فردا ۲۰ مهرماه یعنی روز حافظ را به عنوان افتتاح این جشنواره درنظر گرفته است.

رمضانی افزود:  برنامه‌های جشنواره فرهنگی هنری فردا امسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین رشته لالایی خوانی ویژه دختران دوره متوسطه در بخش هنرهای آوایی، رشته تک گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی و دستکشی، تئاتر خیابانی و محیطی، رشته ایده پردازی و کسب و کار مجازی در بخش رسانه و فضای مجازی، سرود گروهی و همگانی به رشته‌ها  افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به امکان بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان ابتدایی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رمضانی با تاکید بر نقش بی بدیل ادبیات در جامعه اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس  در ادبیات بی نظیر بود، بنابراین معاونت پرورشی و فرهنگی در تمام حوزه‌های ترویج ایثار و شهادت ورود پیدا کرده و جشنواره‌های بسیاری در این زمینه برگزار کرده است.

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اعلام کرد:  آثار برگزیده دانش آموزان در یک کتاب چاپ و در اختیار دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور ارائه می‌شود. همچنین از ۴۰ همکار فرهنگی هم در آبان ماه تقدیر می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره هنری فرهنگی فردا مرداد ماه پایان می‌یابد. دانش آموزان برگزیده در کانون های فرهنگی و تربیتی شرکت می کنند و آثار آنها به فروش می رسد.

رمضانی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر  نقش مناسبی در دوران  پساکرونا ایفا می‌کند، گفت: هرچند آموزش در فضای حضوری کامل می شود، اما چراغ فضای مجازی نیز در دوره پسا کرونا خاموش نمی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha