پنج طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری موقوفه در هرمزگان بهره‌برداری می‌شود

بندرعباس - ایرنا - معاون بهره‌وری اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: پنج طرح عمرانی و سرمایه گذاری به مناسبت دهه وقف در این استان بهره‌برداری می‌شود.

دهه وقف سال جاری از ۱۲ مهرماه آغاز شده و تا ۲۲ مهر ماه ادامه دارد.

اسلام نظرنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها متعلق به موقوفه شریفه بنت آقاحسین مشهور به مبارزان پنج شامل زمینی به ۳۰۰ متر مربع است که ساختمانی مسکونی در ۶ طبقه احداث شده و یک هزار و ۴۶۱ مترمربع اعیان دارد.

وی ادامه داد: هزینه احداث ساختمان یاد شده ۹۰ میلیارد ریال می‌شود و ارزش افزوده آن به۱۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح بعدی احداث یک واحد تجاری ۱۵ متری در مسجد امیرالمومنین محله ۶۰۰ دستگاه است که حدود ۱۵ متر مربع مساحت دارد و ارزش افزوده آن به حدود ۳ میلیارد ریال می‌رسد.

معاون بهره‌وری اوقاف و امور خیریه هرمزگان ابراز داشت: همچنین تعمیر ۲ سوئیت در حسینه مرحوم ناصری هم طرح دیگر است که برای انجام آن حدود ۶۰۰ میلیون ریال هزینده شده و برای اِسکان مبلغان استفاده می‌شود.

نظرنژاد در خصوص طرح بعدی اطلاعات ریالی نداد و گفت: طرح بعدی کف سازی ۴۰۰ متر از حیاط مسجد حضرت قائم در شهر بندرعباس با احداث سه چشمه سرویس بهداشتی ویژه خواهران می‌شود.

وی عنوان کرد: کاشی کاری گنبد امامزاده شاه علی محمد در روستای کهنو بالای فین بندرعباس به مساحت ۹۰ مترمربع و با هزینه سه میلیارد ریالی خیران انجام شد.

معاون بهره‌وری اوقاف و امور خیریه هرمزگان اشاره کرد: کلنگ زنی ساختمان تجاری اداری موقوفه زنانه هاشمی در شهرستان میناب هم در این دهه انجام می‌شود که برای آن ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال ارزش افزوده خواهد داشت و نیت آن برای روضه خوانی امام حسین (ع) است.

انشعاب برق مرحله سوم مجتمع‌های اوقافی در شرق بندرعباس منوط به خنکی هوا شده است

نظرنژاد اشاره کرد: مرحله سوم مجتمع تجاری اوقاف در شرق بندرعباس تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نمای داخلی مغازه‌ها هم بر عهده بهره برداران گذاشته خواهد شد اما با توجه به نداشتن انشعاب برق امکان واگذاری آنها وجود ندارد.

وی افزود: شرکت توزیع برق واگذاری انشعاب را منوط به خنک شدن هوا کرده و در حال حاضر انشعاب واگذار نمی‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha