۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84495224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: وحدت مهم‌ترین عامل قدرت کشور است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، وحدت را مهم‌ترین عامل قدرت کشور دانست و گفت: این شاخصه با ارزش، نظام جمهوری اسلامی را در برابر توطئه دشمنان حفظ کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی ۱۹ مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری و هفته وحدت اظهار داشت: مردم باید آگاه باشند که بسیاری از انقلاب ها که توسط وحدت شکل گرفتند در نهایت با تفرقه و توطئه دشمنان از هم فرو پاشیدند و مصداق این مورد نیز کشور افغانستان است که با وحدت مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق را از مرزهای خود بیرون راندند و چونکه وحدت آنها پایدار نبود به نتیجه ای هم نرسیدند.

وی با بیان اینکه دوام کشورها با وحدت مردم و اقوام شکل می گیرد، تصریح کرد: اکنون که وحدت با انقلاب در کشور ما پایه ریزی شده است باید آن را حفظ کنیم و در جهت پایدار آن تلاش کنیم.

امام جمعه بجنورد ولایت فقیه را محوریت وحدت در کشور عنوان کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای منطقه بدلیل نبود محوریت همواره دچار تنش های قومی و قبیله ای هستند و همواره در تیررس توطئه دشمنان قرار دارند.

وی ادامه داد: نظام استکباری همواره سعی کرده تا با رسانه های قوی و هزینه های هنگفت بین مردم و اقوام ما تفرقه ایجاد کند و ولایت فقیه بعنوان یک اصل اعتقادی و اساسی همواره این توطئه ها را با همکاری مردم دفع کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: تمامی گروه ها، اقوام و جریان های سیاسی حول محور ولایت فقیه به اشتراک منافع رسیده اند و هر زمانی که مشکلی نیز داشته باشند توسط رهبری برطرف شده است.

وی بیان کرد: نگاهی راهبردی باید بین پیروان شیعه و سنی وجود داشته باشد واشتراکات این ادیان باید پررنگ شود و تمامی برنامه ها با محوریت دین اسلام انجام شود.

حجت الاسلام نوری گفت: خراسان شمالی تلفیقی از قومیت هاست ولی هیچگاه در این زمینه مشکلی نداشته و اسیر توطئه دشمنان نشدند.

وی خاطرنشان کرد: زندگی مسالمت آمیزی که بین مردم شیعه و سنی در این استان وجود دارد جنبه شعاری ندارد بلکه جنبه ذاتی و عملی دارد.

اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول را روز ولادت حضرت محمد می دانند بنابراین امام خمینی(ره) این هفته را وحدت نامیدند که در این هفته مراسم ومحافلی در وصف و فضیلت رسول اکرم برگزار می شود.

۲۷ مهرماه آغاز هفته وحدت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha