۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84492697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش پاریس به بسته شدن حریم هوایی الجزایر بر روی جنگنده‌های فرانسوی

تهران- ایرنا- سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که در ادامه اختلافات دیپلماتیک میان الجزایر و فرانسه، الجزایر حریم هوایی خود را بر روی جنگنده‌های فرانسوی بست، اما این اقدام هیچ پیامد مهمی برای عملیات در منطقه ساحل نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا از فرانس ۲۴، "پاسکال ایانی" سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه گفت که الجزایر حریم هوایی خود را برای ۲پرواز فرانسوی بسته است اما این اقدام هیچ پیامد مهمی برای عملیات در منطقه ساحل نخواهد داشت.

جنگنده های فرانسوی به طور مرتب برای رسیدن به منطقه ساحل در غرب آفریقا از روی حریم هوایی الجزایر عبور می‌کنند.

پاسکال به خبرگزاری فرانسه گفت: صبح یکشنبه وقتی برنامه پرواز دو هواپیما را چک می‌کردیم، متوجه شدیم که الجزایری ها اجازه پرواز هواپیماهای نظامی فرانسه را بر روی حریم هوایی خود متوقف کرده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه افزود که این تصمیم پروازهای پشتیبانی فرانسه را کمی تحت تاثیر قرار داده است اما بر عملیات ما در ساحل تأثیر نمی‌گذارد.

اقدام الجزایر برای بستن حریم هوایی خود بر روی جنگنده های فرانسوی در راستای اختلاف دیپماتیکی است که در پی اظهارات جنجال برانگیز منتسب به امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه صورت گرفت و الجزایر آن را دخالت در امور داخلی خود توصیف کرد.

روزنامه لوموند فرانسه اظهارات مکرون را منتشر کرده که در آن گفته است عبدالمجید تبون همتای الجزایری اش درون یک نظام بسیار سخت گیر افتاده است.

وی همچنین با اشاره به گذشته تاریخی الجزایر گفت که مایل به بازنویسی تاریخ الجزایر به زبان عربی و امازیغی برای فاش شدن جعل حقایق است.

مکرون همچنین با ابراز تردید نسبت به وجود یک ملت الجزایری پیش از استعمار فرانسه، بر لزوم پرداختن به این موضوع به منظور تحقق منافع میان ملت ها تاکید کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha