۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 84483685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادمان شهدای شهرستان پیشوا افتتاح شد

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 84483685
یادمان شهدای شهرستان پیشوا افتتاح شد

تهران- ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و مسوولان، یادمان شهدای شهرستان پیشوا روز شنبه افتتاح شد.

فرمانده سپاه شهرستان پیشوا در این مراسم گفت: یادمان شهدای پیشوا،  قدمگاه شهیدانی است که از این مکان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند و در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی، جان خود را در راه خدا فدا کردند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا نجفی افزود: مکان استقرار یادمان شهدای پیشوا، در گذشته به عنوان اردوگاه راهیان قدس بوده است و هزاران نفر از رزمندگان اسلام از این مکان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شده و تعداد زیادی از آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

وی اظهار داشت: در این مکان و در ایام دوران هشت سال دفاع مقدس، طرح‌هایی مانند " لبیک یا خمینی" برپا شده و هزاران نفر از رزمندگان اسلام پس از آموزش نظامی، به جبهه‌ها اعزام شدند.

نجفی گفت: این مکان یادآور حضور ده‌ها هزار رزمنده و اجرای بیش از۶۰ دوره آموزشی است و بسیاری از شهدا که در جبهه‌های جنوبی و غربی کشور به شهادت رسیدند در این مکان آموزش دیدند و صدای راز و نیاز آنان هنوز به گوش می‌رسد.

وی افزود: این مکان باید به محلی برای بازدید علاقه مندان به ویژه دانش‌آموزان آینده ساز ایران اسلامی تبدیل شود تا آنان با ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

فرمانده سپاه پیشوا با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی اظهارداشت: دو سال است که به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا، یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خدا، پیاده روی اربعین را از دست داده‌ایم که امید است که با تکمیل واکسیناسیون و برطرف شدن بیماری، فیض حضور در اربعین حسینی برای همگان فراهم شود.

شهرستان پیشوا در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۳۵ شهید تقدیم اسلام کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha