۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۱۷
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84473288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا: ۲۰۵روستای کهگیلویه و بویراحمد با تانکر آبرسانی می‌شود

گچساران - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۵ روستای این استان با تنش آبی مواجه است و با استفاده از تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، اسفندیار برخه روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه باشت اظهار داشت: فاصله برخی روستاها با منابع آب بسیار زیاد است به طوری که برای آبرسانی به  روستای بلوط بلند شهرستان بویراحمد باید مسافت ۱۰۰کیلومتر پیمایش شود.

وی بیان کرد: هم اکنون ۴۰۰ تا  ۵۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد کد برنامه ریزی در حوزه آب و فاضلاب ندارد که نیازمند تلاش برای اختصاص کد به منظور خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل آب وفاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از آب آشامیدنی برای کشاورزی از چالش های جدی این اداره کل در مناطق روستایی استان است که با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی های پاییزه نیازمند مشارکت شهروندان است.

برخه به افزایش چهار برابری اعتبارات طرح های عمرانی حوزه آب و فاضلاب استان در سال جاری نسبت به پارسال اشاره کرد و ابرازامیدواری کرد: تا با جذب این بودجه زیرساخت های این حوزه تقویت شود.

امام جمعه باشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه آب از انفال و متعلق به همه مسلمانان است تاکید کرد: مدیریت مصرف آب به ویژه درشرایط سخت کم آبی وظیفه عموم شهروندان است.

حجت الاسلام امید گنجه ای اضافه کرد: استفاده غیرمجاز از آب آشامیدنی برای آبیاری باغستان ها از مهمترین معضلات است که نیازمند تعامل مسئولان برای شناسایی متخلفان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۶۲ هزار مشترک آب و ۴۴ هزار مشترک فاضلاب است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha