۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84467933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوسازی مدارس عشایری چهارمحال و بختیاری۱۴۷میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری با شاراه به لزوم بازسازی مدارس عشایری گفت: نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عشایری استان بیش از ۱۴۷ میلیارد و ۴۳۰میلیون ریال اعتبار نیاز دارند.

حاتم خالدی روز یکشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه نوسازی مدارس استان برای تجهیز، احداث و نوسازی مدارس عشایری استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اکنون ۱۵۲ مدرسه در مناطق عشایری استان فعال است که هشت هزار و ۲۰۳ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۱ مدرسه در مقطع متوسه اول،۲۲ مدرسه متوسطه دوم، ۲ مدرسه بزرگسال و مابقی مدارس ابتدایی است که در مناطق عشایری استان ۹ مدرسه استیجاری است و یا در کانکس فعال است.

خالدی افزود: ۶ فضای آموزشی در مناطق عشایری نیاز به تعمیر و تجهیز دارد، ۱۴ مدرسه نیاز به تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و چهار مدرسه نیاز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دارد. 

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت احداث مدرسه در مناطق عشایری گفت: این تفاهم‌نامه با هدف پوشش کامل مناطق عشایری از مدارس و فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد، طراحی، ساخت، توسعه و تجهیز مدارس موجود و مورد نیاز در مناطق عشایری، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در مناطق عشایری منعقد شده است.

یحیی حسین‌پور افزود: این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال است و با توافق طرفین قابل تمدید است.

به گفته وی، ساخت و تجهیز مدارس جدید مورد نیاز مناطق عشایری به صورت کانکس یا ساختمان با سازه‌های مناسب و استاندارد متناسب با موقعیت جغرافیایی، تجهیز مدارس، استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در مناطق عشایری، برنامه‌ریزی برای گسترش و ساخت مدارس شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان در کانون‌ها و مناطق عشایری با تراکم جمعیتی بالا، شناسایی خیران مدرسه‌ساز برای همکاری در جهت ساخت و تجهیز مدارس در این مناطق بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

به گفته وی، در اختیار قرار دادن آمار و اطلاعات پراکنش جامعه عشایری ، شناسایی و نیاز سنجی و معرفی مناطق نیازمند ساخت و تجهیز مدارس، همکاری در شناسایی و اهدای زمین مناسب برای ساخت مدسه، مشارکت و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای تامین و تجهیز و کمک به ساخت مدرسه عشایری، معرفی مناطق و کانون‌های جمعیتی برای ساخت مدرسه و تامین آب شرب برای مدارس عشایری برعهده اداره کل امور عشایر استان است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت در استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha