۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84464186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۲ هزار دانش‌آموز نیازمند در خراسان شمالی

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبر: 84464186
شناسایی ۲ هزار دانش‌آموز نیازمند در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲ هزار دانش آموز نیازمند در این استان شناسایی شده اند که بیشتر آنها در مناطق حاشیه‌ای و روستاها زندگی می‌کنند.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: برای کمک به دانش آموزان نیازمند، پویش شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریورماه آغاز می شود که انتظار می رود با مشارکت نیکوکاران در این پویش اجتماعی بتوان بخشی از نیازهای دانش آموزان را تامین کرد.

وی گفت: با توجه به تداوم کرونا و آموزش غیرحضوری هم اکنون بیشترین اولویت دانش آموزان برای تحصیل تهیه گوشی تلفن همراه و تبلت هوشمند است.

الهی راد با اشاره به اینکه کمیته امداد خراسان شمالی به همت کمک های مردم سخاوتمند استان توانست رتبه پنجم کشور را در جشن عاطفه های سال گذشته کسب کند، افزود: پارسال  مردم سخاوتمند استان سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

وی گفت: پارسال همچنین بیش از ۱۳ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان تحت حمایت این نهاد توزیع شد و امیدواریم امسال نیز به همت نیکوکاران بتوانیم این بسته ها را تهیه و بین آنها توزیع کنیم.

شناسایی هزار و ۲۰۲ زن سرپرست خانوار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۰۲ زن سرپرست خانوار در خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد بوده و از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

در استان ۶۳ هزار و ۶۶۶ خانوار به صورت مددجوی معیشتی، تبصره ۱۴ و مددجوی موردی تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد هزار و ۲۰۲ نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مجید الهی راد گفت: با توجه به جمعیت استان ۲۵ درصد خانوار استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی گفت: ۱۱۹ هزار و ۲۴۵ نفر معادل ۱۴ درصد جمعیت استان زیرپوشش حمایت کمیته امداد هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۸ درصد را آقایان و مابقی را بانوان تشکیل می‌دهند که در مجموع به تفکیک ۴۰ درصد شهری و ۶۰ درصد نیز روستایی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۳۱ هزار و چهار خانوار به صورت معیشت بگیر و هزار و ۷۰۲ خانوار نیز موردی به آنها خدمات دهی شده است.

اهدای ۴۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان خراسان شمالی 

الهی راد در ادامه سخنانش  به اهدای ۴۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد که با حضور حضور قائم مقام کمیته امداد انجام شده بود اشاره کرد و گفت: ارزش هر سری جهیزیه  ۱۵۰ میلیون ریال بود. 
وی افزود: هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، اجاق گاز ، تلویزیون، ماشین لباسشویی و جاروبرقی بود.

وی درادامه به  کسب ۶ رتبه سه رقمی توسط دانش آموزان تحت حمایت این مجموعه در کنکور سراسری امسال اشاره کرد و گفت: سه دانش آموز پسر و سه دانش آموز دختر تحت حمایت این نهاد موفق به کسب رتبه زیر هزار در کنکور سراسری امسال شدند.

وی افزود: این دانش آموزان در رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و هنر موفق به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری شده‌اند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha