نقشه دریاچه قله سبلان رونمایی شد

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۴
کد خبر: 84463660
نقشه دریاچه قله سبلان رونمایی شد

اردبیل - ایرنا- نقشه‌های تهیه شده از دریاچه سبلان سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شهرستان مشگین شهر رونمایی شد.

امیر سرتیپ دوم مجید فخرایی رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع وپشتیبانی مسلح به خبرنگار ایرنا گفت: پارسال با هدف هیدرو گرافی ، ساید اسکن سونار ،آب نگاری و تهیه نقشه‌های  مختلف از جمله نقشه های سه بعدی از دریاچه سبلان یک تیم عملیاتی به دریاچه سبلان به عنوان دومین دریاچه مرتفع جهان  اعزام شده بود.

وی بیان کرد: این تیم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعه دستی اردبیل ،سازمان شیلات و  فرمانداری شهرستان مشگین شهر توانست به اطلاعات بسیار خوبی در باره دریاچه سبلان دست پیدا کند و هم اکنون داده‌های بدست آمده مکتوب و مصور شده است .

وی اضافه کرد: ارائه این مستندات به سازمان یونسکو  می‌تواند روند ثبت پرونده کوه سبلان در فهرست آثار جهانی را تسریع کند.

نقشه دریاچه قله سبلان رونمایی شد

رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح  تشریح کرد: این پروژه نمونه بارزی از توانمندی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح باهمگرایی و هم‌افزایی بین بخشی  می‌باشد.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری ادامه داد: پروژه آبنگاری با شناور بدون سرنشین( کوشا ) که از دستاوردهای متخصصان داخلی می‌باشد به عنوان کاری نو در دنیا انجام شده و  بر اساس آن داده های آبنگاری و زمین شناسی برداشت و به نقشه‌های سه بعدی تبدیل شد.

فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز با تقدیر از این اقدام قابل توجه سازمان جغرافیایی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در صورات ثبت کوهستان سبلان در فهرست یونسکو شاهد توسعه روز افزون گردشگری  منطقه خواهیم بود.

نقشه دریاچه قله سبلان رونمایی شد

به گزارش ایرنا،همچنین اخیرا یک تیم غواصی سه نفری توانست با انجام تصویربرداری از قعر دریاچه سبلان به اطلاعات ارزنده ای از این دریاچه دست پیدا کند .

دریاچه سبلان با ارتفاع 4811متری دومین دریاچه مرتفع دنیا در جنوب شهرستان مشگین شهر و در قله سبلان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha