لیگ برتر فوتبال هرمزگان نیمه دوم مهرماه کلید می خورد

بندرعباس- ایرنا- دبیر هیات فوتبال هرمزگان گفت: لیگ برتر فوتبال استان از نیمه دوم مهرماه کلید می‌خورد و امیدواریم این مسابقه‌ها تا پایان اسفندماه جاری به پایان برسد.

اصغر معماری عصر شنبه در آیین قرعه کشی لیگ برتر فوتبال هرمزگان افزود: سال گذشته برای برگزاری مسابقه‌های لیگ برتر ۷۵ روز بیشتر وقت نداشتیم اما فصل جدید ، مسابقه‌ها از مهرماه شروع می‌شود و وقت کافی برای برنامه ریزی آن داریم
وی بیان داشت: مدیران و مربیان تیم‌ها باید خودشان الگو باشند، چراکه سروکارما با قشر جوان است و باید اخلاق ورزشی به تمام معنی خود در زمین‌های ورزشی رعایت شود.
دبیر هیات فوتبال هرمزگان ضمن عذر خواهی از مسوولان و مدیران تیم‌های حاضر در لیگ برتر اظهارداشت: متاسفانه شرایط گرما سالن آموزش این اجازه را به ما نداده که در محل هیات فوتبال میزبان شما باشیم و از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان می‌خواهم که در کنار افتتاح های که دارند به فکر سیستم سرمایشی هیات فوتبال هم باشند.
 معماری گفت: هرمزگان با وجود این که تیم‌های زیادی در لیگ های مختلف کشور دارد اما به لحاظ زیرساختی با مشکل روبرو هستند و نمی توانند بسیاری از مسابقه‌های کشوری را میزبانی کنند.
وی در مورد تیم هایی که جریمه انضباطی دارند هم ادامه داد: جریمه های انضباطی تیم ها در هر رده ای که باشد باید تسویه شود و تیم ها باید از امور مالی هیات نامه تسویه حساب کامل داشته باشند.
دبیر هیات فوتبال هرمزگان در خصوص استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ های استان هم گفت: در استان ما تیم ها بیشتر دنبال استفاده کردن از بازیکنان افغانستانی  مقیم ایران و مقیم هرمزگان هستند و اگر تیم ها از این بازیکنان بهره ببرند باید طبق قوانین فدراسیون فوتبال عمل نمایند.
 وی در خصوص این که چرا ۲ تیم به تیم‌های لیگ برتری اضافه شده اند نیز گفت: طبق قوانین فدراسیون فوتبال اگر تیمی از هرمزگان بخواهد در زیر گروه لیگ دسته سوم کشور بازی کند باید حداقل ۲۵ بازی رسمی در استان خود کرده باشد اما باز هم از فدراسیون خواستیم که با توجه به شرایط کرونا این تعداد بازی را کمتر کند و حداقل بازی برای نمایندگان ما ۱۴ بازی باشد.
 وی گفت: به همین دلیل مجبور بودیم ۲ تیم به لیگ برتر اضافه کنیم که یک نماینده از قشم و یک نماینده از میناب که سال گذشته بیشترین امتیاز را در لیگ یک داشتند و با تفاضل گل نتوانستند به  لیگ برتر راه یابند به جمع تیم های لیگ برتر استان اضافه کنیم.

محمد بارانی رییس کمیته  مسابقه‌های فوتبال هرمزگان  نیز گفت: به منظور توسعه باشگاه های استان بازدیدهایی از باشگاه ها در دستورکار داریم و دراین زمینه به مدیران باشگاه ها توصیه های لازم در زمینه اجرای آیین نامه ها و ساختار باشگاه ها خواهیم کرد. 
در پایان این نشست قرعه کشی لیگ برتر انجام شد و ۱۴ تیم در ۲ گروه قرار گرفتند تا بازی ها در ۲ گروه شرق وغرب به صورت رفت و بر گشت برگزار شود.
  در گروه شرق تیم‌های استقلال خونسرخ، اتحاد دژگان، بهزیستی جناح، اتحادبندرپل، سیبه کوخرد، برکه دکا پارسیان و طوفان کوخرد و در گروه غرب تیم‌های مرصاد کنار ترش، شناور سازی پی پشت قشم، اتحاد رودان، وحدت گورزانگ، ستارگان بستانو، جبل بر شهرو و متحد معز آباد رودان با هم به رقابت می پردازند.
در پایان دور مقدماتی تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعدی راه خواهند یافت و به صورت ضربدری و تک حذفی با هم به رقابت خواهند پرداخت و تیم‌های پیروز به فینال راه خواهند یافت و در یک بازی تیم قهرمان مشخص خواهد شد و به عنوان نماینده هرمزگان به لیگ زیر گروه دسته سوم کشور معرفی خواهد شد.
 همچنین از هر گروه ۲ تیم به لیگ دسته اول استان هرمزگان سقوط خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha