۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 2155
کد خبر: 84459884
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

جراحی دیسک بین مهره ای برای اولین بار در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا - برای اولین با در استان کهگیلویه وبویراحمد دربیمارستان امام خمینی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه جراحی دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه بر روی بیماری انجام شد.

به گزارش ایرنا،پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب روز شنبه در خصوص این عمل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این جراحی با برداشتن یکی از دنده‌ها باز و دسترسی به دیسک از جلو و  درون قفسه سینه و کنار ریه و عروق حساس و احشای شکمی آغاز شد.

عبدالحمید براتی بیان کرد: در این عمل هشت ساعته و حساس با استفاده از میکروسکوپ قسمتی از مهره ها و دیسک کامل برداشته شد.

وی تصریح کرد: بعد از  آزاد شدن نخاع با استفاده از استخوان لگن بیمار و وسایل فلزی مخصوص مهره‌ها به هم متصل و پایدار شد.

براتی اظهارکرد: در این عمل خطرناک و زمان بر با همراهی متخصص بیهوشی یکی از ریه‌های بیمار برای انجام جراحی بهتر به مدت یک و نیم ساعت از محل عمل جراحی کنار زده شد.

وی اضافه کرد: بعد از عمل جراحی و مراقبت ویژه در بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب بیمار بدون هیچ آسیب و نقص عصبی در روز دوم بعد از عمل از تخت پایین آمده شروع به راه رفتن کرد.

براتی افزود: همه علائم قبل از عمل بیمار شامل ضعف، درد و گرفتگی پاهای بیمار برطرف و حال عمومی بیمار رو به بهبودی کامل است.

وی گفت: جراحی دیسک‌های ستون فقرات سینه‌ای بسیار نادر و از نظر نحوه جراحی چالش برانگیز و با خطر ضعف یا فلج پاها و اختلالات ادرار و مدفوع همراه‌ است .

براتی اضافه کرد: دیسک‌های کمری معمولا از پشت جراحی می‌شوند اما در مورد دیسک‌های ستون فقرات پشتی(سینه ای) شرایط سخت‌تر و عمل جراحی از پشت با خطر آسیب نخاعی و عوارض ذکر شده همراه است.

سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت با قدردانی از پزشک جراح این بیماری گفت:  جراحی دیسک ستون فقرات برای اولین بار در بیمارستان دهدشت نقطه عطفی در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان و استان است.

منصور نیکخو اظهارداشت:  این مرکز درمانی علاوه بر پوشش بیماران کرونایی و سایر خدمات درمانی در رشته‌های مختلف شرایط پذیرش بیماران با توجه به حضور جراحان توانمند را نیز دارد.

وی بر حمایت ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام خمینی دهدشت بیان کرد: با تامین تجهیزات مورد نیاز از اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی خوداری خواهد شد.

وی در پایان از دکتر عبدالحمید براتی متخصص جراحی مغز و اعصاب، دکتر مسعود گنجی متخصص بیهوشی، دکتر سعید شهباز پور متخصص جراحی عمومی، کارشناسان بیهوشی و اتاق عمل و پرسنل بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب و همه همکارانی که در این عمل جراحی پیشرفته و حساس نهایت همکاری را داشته اند تشکر کرد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی دهدشت دارای ۱۷ بخش درمانی است.
بیمارستان امام خمینی دهدشت جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهرستانهای کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را پوشش می دهد.

بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha