روزهایی که اهالی مشهد در هوای پاک تنفس می کنند کاهش یافته است

مشهد - ایرنا - مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های محیط زیست شهرداری مشهد گفت: شمار روزهای هوای پاک در کلانشهر مشهد از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیری داشته است.

رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارشهای دریافتی از ابتدای امسال تاکنون که ۱۶۲ روز از آن می‌گذرد مشهد ۶ روز هوای پاک را تجربه کرده در حالی که در مدت مشابه پارسال این تعداد ۳۳ روز بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا امروز مردم مشهد ۱۴۰ روز هوای سالم یا قابل قبول، تنفس کردند که این شمار در مدت مشابه پارسال ۱۲۲ روز بوده است.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های محیط زیست شهرداری مشهد گفت: همچنین شمار روزهای ناسالم برای افراد حساس نیز امسال بیش از ۲ برابر شده و در حالی که پارسال مشهد هفت روز هوای ناسالم برای افراد حساس داشته است این تعداد امسال به ۱۵ روز افزایش یافته است.

اسماعیلی افزود: امسال مردم مشهد تجربه یک روز هوای ناسالم برای تمامی افراد را تا کنون داشته‌اند در حالی که در مدت مشابه پارسال این کیفیت هوا را در تجربه خود نداشته‌اند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha