۲۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان هرمزگان سنجش سلامت شدند

بندرعباس- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت (یکم تیرماه امسال) تاکنون ۲۶ هزار نوآموز آموز بدو ورود به دبستان در این استان معاینه شدند.

شهباز بارانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها پیش بینی کرد: تا پایان شهریورماه جاری حدود ۴۱ هزار نوآموز هرمزگانی برای ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند، بیان داشت: امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش این قشر درنظر گرفته شده است.
 رییس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان اظهارداشت: برای سنجش نوآموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است و هزینه سنجش هر نوآموز امسال ۵۰۰ هزار ریال و با پرداخت کارت بانکی می باشد.
شهبازی ادامه داد: نوآموزان بدو ورود به دبستان باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند و اگر نوآموزی در این طرح مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام آن‌ها در مدرسه‌ها با مشکل روبرو می‌شود،
وی با اشاره به اینکه برای تسهیل در سنجش و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سامانه نوبت گیری راه‌اندازی و نوآموزان از طریق مدرسه ثبت نام می‌شوند، اضافه کرد: ماسک و دستکش در پایگاه‌ها درنظر گرفته شده است و پس از سنجش هر کودک، کلاس ها ضدعفونی می‌شود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان از والدین خواست در ساعت مشخص شده  و فقط با یک نفر همراه نوآموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و از ماسک و دستکش استفاده کنند. 
 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha