۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84432883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنده‌گیر "سهره" در سردشت به مجازات حبس محکوم شد

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبر: 84432883
زنده‌گیر "سهره" در سردشت به مجازات حبس محکوم شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: برای یک شکارچی متخلف سابقه دار که اقدام به زنده گیری سهره می کرد در این شهرستان مجازات حبس تعزیری صادر شد.

خالد بایزیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متخلف حرفه ای و سابقه دار که در طول یک هفته سه مرتبه توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده بود از سوی قاضی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی ادامه داد: این شکارچی متخلف به طور مکرر در مناطق و گلوگاه های تخلف خیز اقدام به زنده گیری پرنده سهره جنگلی می کرد که به دنبال گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این اداره شناسایی و چندین بار دستگیر شده بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اظهار داشت: در طول سه مرتبه دستگیری این فرد در یک هفته گذشته سه رشته دام زنده گیری، سه عدد قفسه و همچنین تعداد ۹ بال سهره جنگلی از وی کشف و توقیف شد.

بایزیدی بیان کرد: با تشکیل پرونده قضایی و به دلیل موثر نبودن احکام و جرایم قبلی در نهایت قاضی پرونده اقدام به صادر کردن ۶ ماه حبس برای این فرد متخلف کرد.

سهره، پرندگانی با نوک مخروطی شکل و بدنی کشیده شبیه به گنجشک است که دارای نقش و رنگی زیبا و همچنین آوازی دلنشین است؛ این پرنده در ایران دارای ۱۷ گونه است. 

سهره‌ها از دیرباز به خاطر آواز و زیبایی‌شان مورد توجه بوده‌اند، به همین دلیل متاسفانه قربانی صیادان شده و به فروش می‌رسند؛ به نظر می‌رسد با توجه به تقاضای بسیار بالای بازار برای خرید این پرنده و مشتریان زیاد آن، بهترین راه حفاظت از آن آگاهی‌رسانی به مردم و فرهنگ سازی در این زمینه است. 

شهرستان مرزی سردشت دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع با ۱۱ هزار هکتار منطقه حفاظت شده است؛ بیش از ۳۰ گونه جانوری از جمله خرس قهوه‌ای، گراز وحشی، سمندر کردستانی، لاک پشت ماهمیزی، سنجاب ایرانی و از پرنده‌ها، شاهین، عقاب، کبک و جغد در این شهرستان زیست می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha