نیکزاد: پروژهای عمرانی به دلیل قصور وزارت صمت متوقف شده است

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام توقف پروژه های عمرانی به دلیل افزایش قیمت سیمان، قصور وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره را محرز دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی «سید کاظم دلخوش اباتری» در تذکری شفاهی گفت: عده‌ای به بهانه قطع برق واحدهای صنعتی قیمت هر کیسه سیمان را  از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش دادند اما پس از تامین دوباره برق کارخانجات، قیمت آن به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی افزود: تمام پروژه‌های دولتی و خصوصی و حتی ساخت و سازهای شخصی مردم متوقف شده است و مردم در روستا یک پاکت سیمان هم ندارند. در این شرایط با اجازه چه افرادی باید سیمان دربورس عرضه شود؟ 

وی ادامه داد: بورس محل دلال بازی است و در چند سال اخیر سرمایه مردم  در بورس از بین رفته است و اکنون نیز این بلا درباره سیمان مطرح است که باید هیات رییسه مجلس این موضوع را دنبال کند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی گفت: موضوع قیمت سیمان و آهن  در چند جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران برگزار شد و قول دادند قیمت هر کیلو آهن بیشتر از ۱۰ هزار تومان و هر کیسه سیمان بیشتر از ۲۳ هزار تومان نشود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه  بیشتر پروژه‌های عمرانی به دنبال بالا رفتن غیرمتعارف و چندین برابر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی، متوقف شده است که وزارت صمت در این باره قصور کرده است.

نیکزاد درباره صعود چهار کوهنورد ایرانی به قله هیمالیا نیز گفت: متاسفانه یک نفر از کوهنوردان به نام رضا آدینه وند مفقود شده است که  از وزرای ورزش و جوانان و امور خارجه و همچنین هلال احمر خواستار پیگیری وضعیت این کوهنورد مفقود شده کشور هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha