تقویت فرهنگ توانمندسازی از برنامه‌های کمیته امداد است

بیرجند- ایرنا-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: تقویت فرهنگ توانمندسازی یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در سال جاری است که از مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیز بوده و در این مسیر انتظار می‌رود رسانه‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

رضا سلم‌آبادی روز دوشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: شیوع کرونا باعث پایین آمدن سن مراجعات به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت خدمات و مستمری شده است. 

وی یادآور شد: مستمری کمیته امداد ویژه افراد از کارافتاده و ناتوان است لذا جوانانی که زیر پوشش این نهاد قرار می‌گیرند باید در بازه زمانی کوتاهی آماده ایجاد شغل و توانمندشدن باشند. 

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های که به طور جدی دنبال می‌شود ترغیب افراد به استفاده از تسهیلات اشتغال است و چنانچه شخص توانایی انجام کاری داشته باشد و پس از گذشت ۶ ماه از این فرصت استنکاف کند از پوشش خدمات امداد خارج خواهد شد. 

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در مباحث کرونا خبرنگاران تلاش‌های زیادی داشتند اما کمتر از آنها نامی برده می‌شود. 

سلم‌آبادی ادامه داد: تلاش کادر سلامت به عنوان خط مقدم مهار این بیماری قابل تقدیر است اما در بسیاری از مراکز خبرنگاران حضور داشتند لذا آمار زیادی از خانواده‌هایی آنها مبتلا شدند. 

وی با اشاره به تلاش‌های خبرنگاران ایرنا در انعکاس خدمات دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: هر خدمتی از سایر دستگاه‌هایی اجرایی در آمار مراجعات به کمیته امداد اثرگذار بوده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته امداد در ایجاد آسیب و معضلات جامعه هدف خود نقشی نداشته است افزود: خشکسالی، حوادث طبیعی و انسانی که روی اقتصاد خانواده‌ها اثر داشته آمار مراجعات به کمیته امداد را افزایش می‌دهد. 

وی با تاکید بر ریشه‌یابی فقر در جامعه نیز اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی اعتیاد و طلاق‌های سوری است که آمار مراجعات به امداد را زیاد کرده است. 

هفدهم مردادماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این تعهد و پایبندی حرفه ای "روز خبرنگار" نامید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha