۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۳
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84431127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رعایت نکات بهداشتی در محافل عزاداری ماه‌ محرم‌ اولویت دارد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام‌ گفت: هیات‌های مذهبی در برگزاری محافل عزاداری ماه محرم توجه ویژه‌ای به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه برگزاری مراسم در فضای باز داشته باشند.

به‌ گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز یکشنبه در همایش پیام آوران عاشورا ویژه عوامل برگزار کننده مراسم های ماه محرم افزود: این محافل باید در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه مهم‌ترین خبر حادثه عاشورا بوده و بهترین خبرنگار کسانی بودند که این واقعه عظیم را به نسل های بعدی رساندند، ادامه داد: امام حسین (ع) فراتر از زمان و مکان متعلق به همه دوران و همه نسل های بشر است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: کسی اقامه کننده عزاست که صاحب عزاست و هیات های عزاداری اقامه کننده عزا و صاحب عزای اباعبدالله(ع) هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار اخلاص در عزاداری را مهم‌ترین شاخص در کار بانیان عزای حسینی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه ایلام دروازه عتبات عالیات است وظایف هیات های مذهبی سنگین تر از بقیه استان‌ها خواهد بود.

فرمانده انتظامی ایلام نیز در این همایش گفت: نیروی انتظامی همراه و خادم عزاداران اباعبدالله حسین(ع) هستند.

سردار دلاور القاصی مهر خواستار همکاری هیات های مذهبی و برگزار کنندگان مراسم عزای حسینی با خادمان امنیت مردم شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این همایش گفت: مراسم های محرم امسال بدون شک با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد فتاحی افزود: با توجه به اینکه هیات های مذهبی تجربه سال‌های گذشته و برگزاری مخافل عزاداری محرم در ایام کرونا را دارند، می توانند از این تجربه بهره گرفته و مراسم ها را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهترازسالیان قبل برگزار کنند.

وی اظهار کرد: هیات های مذهبی و بانیان برنامه‌های محرم باید مراسم های عزاداری را آسیب‌شناسی کنند و در رفع این آسیب‌ها بکوشند.

حجت الاسلام فتاحی با تاکید بر اینکه دستورالعمل برگزاری آیین ها به هیات‌های مذهبی ابلاغ شده افزود: مهمترین نکته در این دستورالعمل ها زمان و مکان برنامه‌هاست که نهایت زمان برگزاری برنامه‌ها دو ساعت و مکان عزاداری مطابق با دستورالعمل های بهداشتی با اولویت مکان باز اعلام شده و خارج از آن خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی است.

وی شعار امسال برگزاری آیین های ماه محرم را ما نسل به نسل در پناه حسینیم و زیر علمت امن ترین جای جهان است عنوان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha