۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84422394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کالیفرنیا به خاطر آتش سوزی های گسترده با خطر قطع برق مواجه است

تهران– ایرنا– وقوع آتش سوزی های گسترده در غرب آمریکا بخصوص در ایالت کالیفرنیا در فصل بهار که نشانه ای بارز از تغییرات آب  وهوایی است، این منطقه را در آستانه قطع برق قرار داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» با انتشار این خبر نوشت: آتش سوزی مهیب «دیکسی» که از جمعه گذشته در ایالت کالیفرنیا بوجود آمده تاکنون پهنه ای به بزرگی ۳۷۶ مایل مربع (۹۷۳ کیلومتر مربع)در مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا را در برگرفته و هم اکنون به سمت خطوط انتقال برق در این بخش از ایالت کالیفرنیا درحال پیشروی است.

بنابراین گزارش این آتش سوزی تاکنون ۴۲ بنا را طعمه حریق ساخته و زندگی بیش از ۱۰هزار نفر از ساکنان این مناطق از ایالت کالیفرنیا را تهدید می کند.

در ایالت اروگان پرچم قرمز برافراشته شد

یو.اس.ای تودی درادامه نوشت: شرایط خشک و دمای بالای هوا باعث ادامه آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا شده بطوری که هم اکنون در ایالت اروگان با وخامت آتش سوزی، پرچم قرمز به نشانه وضعیت هشدار برافراشته شده است.

به گفته اداره «خدمات ملی آب و هوایی» ایالت اورگان،  وقوع توفان دراین ایالت که همراه با آذرخش خواهد بود در بوجود آوردن کانون های جدید آتش در این ایالت از آمریکا تاثیر مضاعفی خواهد داشت.

ایالت اروگان کانون بزرگترین آتش سوزی

این نشریه آمریکایی نوشت: ایالت اروگان هم اکنون شاهد بزرگترین کانون آتش سوزی دراین بخش از آمریکا بوده و آتش سوزی به نام «بوتلگ فایر» در مناطق جنگلی «وینما» که یک پارک ملی حفاظت شده محسوب می شود ، بیش از ۶۴۵ مایل مربع(۱۶۷۰ کیلومتر مربع) را طعمه حریق ساخته است.

۸۷ کانون آتش سوزی در آمریکا

این گزارش حاکیست ۸۷ کانون آتش سوزی در سراسر آمریکا گزارش شده که شرایط نامساعد آب و هوایی بر بوجود آمدن کانون های جدید آتش سوزی در نواحی غرب آمریکا کمک کرده است. فقط در ایالت اورگان میزان آتش سوزی ها در مجموع پهنه ای بیش از دو هزار و ۷۰۰ مایل مربع (نزدیک به ۷ هزار کیلومتر مربع) را در بر گرفته است.

ایالت آیوا در وضعیت نامطلوب تنفسی

دود ناشی از آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا و همچنین در کانادا که هم اکنون به سمت  نواحی شرقی و جنوبی آمریکا در حال پیش روی است، کیفیت هوا را برای سالمندان، کودکان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی و عارضه قلبی هستند نامناسب کرده است.

بنابراین گزارش، دودهای متصاعد شده از آتش سوزی های گسترده در ایالت های غربی آمریکا و  جنوب غرب کانادا از روز پنجشنبه گذشته وارد آسمان ایالت آیوا شده است.

در ۲۳ تیرماه؛ کانادا؛ بیش از ۳هزار مورد آتش سوزی

کالیفرنیا به خاطر آتش سوزی های گسترده با خطر قطع برق مواجه است

شبکه خبری سی ان ان ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ دراین باره گزارش داد که تاکنون سه هزار و ۱۸۷ مورد آتش سوزی در کشور کانادا رخ داده است، در ایالت بریتیش کلمبیا واقع در جنوب غرب کانادا تنها ۳۰۰ مورد آتش سوزی روی داده که ۸۰ مورد از  این آتش سوزی ها غیر قابل مهار است.

آتش سوزی های مهیب در کانادا تاکنون موجب سوختن نزدیک  به ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی  و جنگل ها شده است.

آمریکا نزدیک به ۳۴هزار مورد آتش سوزی

سی ان ان در ادامه گزارش داد: تا به امروز ۳۳هزار و ۹۵۳ مورد آتش سوزی در نواحی و ایالت های غربی آمریکا رخ داده که درمجموع  بیش از ۸۳۴ هزار هکتار از اراضی را طعمه حریق قرار داده است.

دود آتش سوزی ها در مناطق وسیعی از آمریکا

کالیفرنیا به خاطر آتش سوزی های گسترده با خطر قطع برق مواجه است

سی ان ان همچنین گزارش داد: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که دود برخاسته از آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا هم اکنون بخش وسیعی از این کشور را فرا گرفته و به سمت ایالت های مرکزی و شرقی کشیده شده است.

*۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha