۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 84421183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوبا تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 84421183
کوبا تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد

تهران- ایرنا- «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا امروز شنبه تحریم های جدید آمریکا علیه پلیس ملی کوبا  و دو نفر از مدیر اصلی آن را محکوم کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کوبا، وزیر امور خارجه کوبا در توئیتی، درج نام نیروی پلیس این کشور و مقامات آن را در «لیست جعلی» ابداعی واشنگتن محکوم کرد و نوشت: آمریکا با این اقدامات یکجانبه درصدد سانسور اطلاعات و تشدید حملات است تا تحریم های اقتصادی غیرانسانی خود علیه ملت کارائیب را توجیه کند. 

دولت آمریکا جمعه شب به وقت محلی، پلیس کوبا و مدیران آن را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا درحالی این اقدامات را با دستاویز حقوق بشری در جریان ناآرامی های اخیر در پیش گرفته که طبق مستندات ویدئویی، این نهاد پلیس کوبا و مدیران آن بودند که مورد حملات و اقدامات خرابکارانه برخی معترضان واقع شده اند.

اعتراض ها  در کوبا از یکشنبه ۱۱ ژوئیه(20 تیر) آغاز شد و هزاران کوبایی از هاوانا تا سانتیاگو برای اعتراض به محدودیت های همه گیری کرونا و سرعت کند واکسیناسیون به خیابان ها آمدند.

در همین چارچوب، دولت آمریکا هفته گذشته با همین بهانه «آلوارو لوپز میرا" وزیر دفاع کوبا و یکی از واحدهای وزارت کشور کوبا به بهانه سرکوب ناآرامی ها در این کشور آمریکای لاتین تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، تلاش‌های آمریکا برای دخالت در امور داخلی کوبا در حالی انجام می‌شود که "میگل دیاز کانل" رییس جمهوری کوبا نیز پیش‌تر اقدام های مداخله جویانه واشنگتن برای ویرانی این کشور را شکست خورده خواند.

دیاز کانل در پی اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی خود در مورد اینکه کوبا "یک کشور ناموفق" است، گفت که واشنگتن برغم هزینه میلیاردها دلار برای ویرانی کوبا شکست خورده است.

شش دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا واقعیتی است که مردم این جزیره کارائیب را برای تامین کوچکترین حقوق انسانی‌شان به سختی انداخته است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha