۴۰ برنامه به مناسبت روز نماز جمعه و عید غدیر در کنگاور برگزار می‌شود

کرمانشاه - امام جمعه کنگاور گفت: به مناسبت پنجم مرداد روز نماز جمعه و عید سعید غدیر ۴۰ برنامه فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «علی‌محمد لروند» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت غدیر در سرسرای بخشداری کنگاور افزود: دهه امامت و ولایت فاصله بین عید سعید قربان و عید سعید غدیر است و برنامه‌های این دهه در شهرستان کنگاور با تشکیل ۱۴ کمیته اجرایی از روز عرفه شروع خواهد شد که آذین‌بندی معابر عمومی، ادارات، منازل و مجتمع‌های مسکونی را در این روز خواهیم داشت.

وی گفت: با این اقدام به استقبال دهه امامت و ولایت خواهیم رفت و مراسم دعای عرفه هم در فضای روباز بوستان اندیشه کنگاور برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت غدیر کنگاور در ادامه بیان کرد: در روز عید قربان برگزاری نماز عید در شهرستان‌ برگزار خواهد شد و در ادامه این دهه حرکت کاروان‌های شادی در سطح شهر را خواهیم داشت.

وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از سادات، دیدار مسوولان با ائمه جمعه، نصب پرچم بر خودروهای عمومی، اداری و شخصی، برگزاری حداقل ۱۰ رزمایش مواسات، برگزاری مسابقه و تبیین سیره امام هادی در روز ولادت ایشان، برگزاری ایستگاه صلواتی و ترویج نماز و اعمال ویژه روز غدیر را از دیگر برنامه‌های این ایام در شهرستان کنگاور ذکر کرد.

حجت الاسلام لروند با بیان اینکه شب عید غدیر نورافشانی در میادین، پارک‌ها و فضاهای روباز برگزار خواهد شد گفت: به مناسبت عید سعید غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برپایی نمایشگاه در حوزه های هنری اقدام نماید.

وی افزود: همچنین در روز عید غدیر دیدار اقشار مختلف مردم با ائمه جمعه و تجدید میثاق با ولایت، توزیع بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم بین ایتام، نیازمندان و رهگذاران جاده‌ای و اهدای عیدی به نیازمندان، ایتام و کودکان انجام می‌شود.

آیین حسنه صلح و سازش در عید غدیر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور نیز در ادامه این جلسه پیشاپیش ضمن تبریک دهه خجسته امامت و ولایت، اجرای برنامه های فرهنگی در دستگاه ها را در این راستا را یک ضرورت برای تبیین جایگاه این مهم دانست و تاکید کرد: در ایام پیش تمام دستگاه‌ها در جهت گرامیداشت هرچه باشکوهتر این ایام و برگزاری برنامه های فاخر فرهنگی غدیر اهتمام نمایند.

«هوشنگ یوسفی»، عید قربان را عید بندگی و تسلیم در مقابل معبود و رهایی از اسارت شیطان و تعلقات دنیوی دانست و اظهار کرد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا، اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با بهره گیری بیشتر از بستر فضای مجازی و شیوه ها و روش های خلاق و نو برای تاثیرگذاری در مخاطبان صورت گیرد.

وی پیش قدمی برای صلح و سازش در بین طوایفی که باهم مشکل دارند، زینت کردن سر درب ادارات، تسویه حساب دفتری نیازمندان، خرید مایحتاج روزمره زندگی از نیازمندان، پاسخگویی مطلوب ادارات به مراجعین را از مهمترین مواردی برشمرد که در این ایام باید به آنها توجه کرد.

پیش‌بینی ۲۱ عنوان برنامه در ایام عید قربان تا عید غدیر

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور هم در این نشست گفت: در راستای گرامیداشت واقعه غدیر سپاه ناحیه کنگاور با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان ۲۱ عنوان برنامه در نظر گرفته که در ایام عید قربان تا عید غدیر در سطح محله‌ها و روستاهای شهرستان انجام خواهد شد.
 
سرهنگ «علی اصغر اله دانه» با بیان اینکه غدیر در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از مهمترین وقایع تاریخ محسوب می‌شود و بدین‌جهت آن را عید الله اکبر نامیده‌اند، تصریح کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه تبیین درست حقیقت غدیر است که اگر به درستی روی آن کار شود قطعاً برکات زیادی برای مسلمانان خواهد داشت که یکی از آنها وحدت و انسجام امت اسلام است چراکه غدیر وحدت‌آفرین است.

وی با بیان اینکه در طی چندین سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای تبیین واقعه و حماسه غدیر در جامعه انجام شده که به نوعی مساله غدیر را از مظلومیت خارج کرده اما با توجه به اهمیت و جایگاه ارزشمند آن هنوز جای کار کردن دارد، بیان کرد: شهرستان کنگاور یکی از شهرهای پیشتاز در گرامیداشت واقعه غدیر است چرا که در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی همچون اطعام گسترده نیازمندان و بازسازی واقعه غدیر انجام شده اما امروز به‌ واسطه ویروس کرونا شاهد محدودیت‌هایی هستیم.

راه اندازی کاروان شادی عیدانه

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور گفت: یکی از برنامه‌های مهم در این ایام راه‌اندازی «کاروان شادی عیدانه قربان تا غدیر» است که در این ایام در راستای ایجاد نشاط اجتماعی باقوت انجام خواهد شد.

وی گفت: نیازمند این هستیم که نسل جوان جامعه را با فرهنگ و واقعه غدیر به خوبی آشنا کنیم و برای تحقق این مساله باید همه توان و ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم که یکی از این ابزار مهم زبان هنر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ اله دانه یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های غدیر شناسی، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع غدیر، ادامه نهضت کمک مؤمنانه در سطح شهرستان، اطعام نیازمندان، ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر، تجلیل از مدافعان سلامت و سایر برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه‌های شاخص در ایام عید قربان تا غدیر در سطح شهرستان کنگاور است که عمده آنها با محوریت پایگاه‌های بسیج، دفتر امام جمعه و مساجد برگزار خواهد شد که دستگاه‌های فرهنگی نیز مشارکت دارند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

۱۸ ذی الحجه مصادف با هفتم مرداد عید سعید غدیرخم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha