طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به دنبال محدودسازی نیست

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در پی جرم‌انگاری و یا محدودسازی کاربران نیست بلکه مهمترین هدف آن ضابطه‌مند کردن این ساختار است.

احمد راستینه روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تشریح جزییات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ، افزود: در این طرح تلاش شده تا شبکه‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی نسبت به صیانت حقوق کاربران خود متعهد شوند و این موضوعی است که در همه کشورها وجود دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در هیچ کشوری به این میزان که در ایران فضای مجازی رها شده است مشاهده نمی‌شود، از این‌رو ساماندهی فضای مجازی با اولویت حقوق کاربران در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

راستینه با بیان اینکه کاربران فضای مجازی همچنان حریم شخصی خود را دارند و این طرح به دنبال جرم‌انگاری کاربران نیست، اظهار داشت: تاکید می‌شود که این طرح با اقتصاد دیجیتال مغایرتی ندارد و مقابله با شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی را هدف قرار داده است.

طرح جمعیت و تعالی خانواده» شاه‌بیت کمیسیون فرهنگی

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم همچنین در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا در خصوص طرح «جمعیت و تعالی خانواده» خاطر نشان کرد: منتظر هستیم که تا پایان همین‌ماه تاییدیه شورای نگهبان به مجلس اعلام شود.

راستینه «طرح جمعیت و تعالی خانواده» را شاه‌بیت کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین کارهای مجلس در تنقیح قوانین در حوزه خانواده و جمعیت بوده است و با برنامه‌هایی که در این طرح پیش‌بینی و به تصویب رسیده است نتایج خوبی از آن حاصل می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور، تصریح کرد: برای نخستین بار طرح حمایت از درمان این زوج‌های نابارور در کشور کلید خورده است که این موضوع در حمایت از فرزندآوری نقش مهمی نیز خواهد داشت.

راستینه افزایش بودجه فرهنگی کشور را از دستاوردهای مهم مجلس یازدهم دانست و گفت: در همین راستا اعتبارات حوزه فرهنگ از نیم درصد فصل عمومی اعتبارات به ۲ و نیم درصد افزایش پیدا کرده است که این موضوع بی‌سابقه بی‌بوده است.

وی در ادامه کمک به رفع بیکاری و رونق اشتغال پایدار را از مهمترین طرح‌های مجلس برشمرد و گفت: در همین راستا در بودجه امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال پایدار پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات وین نیز گفت: این مذاکرات زمانی به نتیجه می‌رسد که حق و حقوق ملت ایران در آن به خوبی رعایت شود و بی‌شک مجلس شورای اسلامی به هر طرحی که منافع ملی را نادیده بگیرد رای مثبت نخواهد نداد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوعات و مباحث استانی اشاره کرد و گفت: دفاع از حقوق مردم استان در موضوع آب از مهمترین موضوعاتی که با جدیت از سوی مسوولان ارشد استان و مجمع نمایندگان پیگیری می‌شود و بر این مطالبه به حق مردم که آب در ابتدا باید نیازهای شرب، کشاورزی، صنعت و حقابه ‌زیست‌محیطی استان تامین و سپس مازاد آن بر اساس ضوابط علمی و کارشناسی انتقال داده شود تاکید می‌کنیم.

راستینه با تاکید بر اینکه طرح آبرسانی بن به بروجن باید امسال به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرای این طرح می‌گذرد اما با پیگیری‌های انجام شده و اعتبار خوبی که برای آن در بودجه استان پیش‌بینی شده و پیشرفت ۸۰ درصدی که حاصل شده است، امسال باید این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی، حرکت کُند استان در مسیر توسعه‌یافتگی را از دیگر چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: مهمترین مانعی که بر سر راه توسعه‌یافتگی استان وجود دارد اعتبارات ناکافی است که رفع این چالش از سال گذشته در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار گرفت و سبب شد تا اعتبار قابل توجهی به طرح‌های مهم استان از جمله راه‌آهن، آبرسانی بن به بروجن، طرح‌های عمرانی و جاده‌سازی اختصاص داده شود.

اضافه شدن ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار متفرقه به اعتبارات استان

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه در بودجه امسال ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار متفرقه به اعتبارات استان اضافه شده است، تصریح کرد: این اعتبارات نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان ایفا می‌کند.

راستینه همچنین به دستاوردهای سفر سال گذشته رییس مجلس شورای اسلامی به استان اشاره کرد و گفت: اختصاص ۳۹۸ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی، ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار فاینانس برای رفع تنش‌آبی ۲۱۹ روستای استان و افزایش ۴۰۰ میلیارد تومانی اعتبار طرح‌های عمرانی استان از جمله راه‌آهن و طرح آبرسانی بن به بروجن از جمله این دستاوردهای بوده است.

راستینه تصریح کرد: با احترام به پیشکسوتان باید گفت که در استان جوانان مستعد، توانمند، خلاق و با روحیه جهادی و انقلابی وجود دارد که بتوان از این ظرفیت در مناصب بهره برد از همین رو کسی حق ندارد بر دولت برای گرفتن پست و مقام فشار وارد کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انتخاب استاندار شاخص‌هایی چون شایستگی، روحیه انقلابی، توان و انگیزه جوانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ نیروهای بومی باید مدنظر قرار داده شود.

راستینه خاطرنشان کرد: جریان‌های سیاسی از سهم‌خواهی بپرهیزند چرا که دولت تحول با تمرکز بر استفاده از ظرفیت جوانان حزب‌الهی و انقلابی شکل می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha