نظارت بر محدودیت های کرونایی در خراسان شمالی تشدید می شود

بجنورد- ایرنا- رییس کمیته نظارت و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی گفت: با توجه به ورود استان به موج پنجم کرونا و افزایش آمار مبتلایان، نظارت بر محدودیت‌های کرونایی در این استان تشدید می شود.

"طاهر رستمی"  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگرچه نظارت ها و محدودیت های کرونایی از هفته های گذشته آغاز شده بود ، ولی افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در هفته اخیر نشان می دهد  که این محدودیت ها به خوبی اجرایی نشد و عادی انگاری باعث قرمز و نارنجی شدن ۶ شهرستان از ۸ شهرستان این استان شد.
وی اضافه کرد : هم اکنون شهرستان های بجنورد، شیران و اسفراین در وضعیت قرمز، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم در وضعیت زرد و گرمه و فاروج نیز در الگیو رنگ بندی زرد کرونایی قرار دارند و با  این وضعیت به منظور کنترل این بیماری، اکیپ های نظارتی پررنگ‌تر از گذشته فعال خواهند شد.
مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل استان خراسان شمالی اظهارداشت :  مصوبات اعمال محدودیت و تعطیلی فعالیت تالارهای پذیرایی، پارک های تفریحی، اماکن عمومی و کنترل ورود و خروج خودروهای غیر بومی به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.

رستمی اضافه کرد: در این میان اگرچه اتوبوس های مسافربری استان های جنوبی توقفی در خراسان شمالی ندارند ، ولی با این وجود تردد هم استانی ها ساکن در این مناطق نیز کنترل می شود.

رییس کمیته نظارت و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی گفت: با توجه به وضعیت کرونایی استان لازم است ادارات نحوه حضور کارمندان را بر اساس شیوه نامه های اعلام شده اجرا کنند و با مدیرانی که در دستگاه زیر مجموعه خود بر اجرای  پروتکل‌ها اقدام نکنند، برخورد می شود.

وی افزود: روزانه به صورت سرزده از ادارات خراسان شمالی بازدید به عمل می آید و تاکنون به چهار اداره در استان در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اعمال چگونگی دورکاری تذکر داده شده است.

رستمی یادآور شد: در این میان متاسفانه بسیاری از ادارات در استان، دورکاری را مساوی با تعطیلی در نظر می گیرند ، در حالی که باید کارمندان دورکار باید امورات اداری را در منازل نیز دنبال کنند.

براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی سه شهرستان بجنورد،شیروان و اسفراین در وضعیت قرمز، شهرستان های مانه و سملقان، راز و جرگلان و جاجرم در وضعیت نارنجی و گرمه و فاروج نیز زرد کرونایی دارند و حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بیمارستان های این استان بستری و تحت درمان قرار دارند به طوری که نیمی از تخت های ویژه کرونا در استان پر شد.

استان خراسان شمالی از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و طبق آمار تاکنون حدود یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۵ هزار نفر در این استان واکسن کرونا را براساس گروه سنی دریافت کرده اند و حدود ۶ هزار نفر در نوبت دوز دوم دریافت واکسن قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha