۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84400926
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بحران آب و آتش سوزی غرب آمریکا شدت گرفت

۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 84400926
بحران آب و آتش سوزی غرب آمریکا شدت گرفت

تهران – ایرنا – خشکسالی و گرمای بی سابقه نه تنها منجر به آتش سوزی های مهیب در ۶ ایالت غربی آمریکا شده بلکه اکنون با پایین آمدن سطح آب در یکی از مهمترین منابع تامین آب آشامیدنی در غرب آمریکا وضعیت را به مراتب بغرنج تر ساخته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشریه آمریکایی یو. اس. ای تودی دراین باره گزارش داد: آتش سوزی های مهیب که به علت خشکی و شدت دمای هوا است، ۳۰۰ هزار جریب برابر با ۱۲۱ هزار هکتار از اراضی ۶ ایالت آمریکا را سوزاند.

یو. اس. ای تودی درادامه نوشت: آتش سوزی تنها در ایالت اورگان آمریکا باعث آتش سوزی به وسعت حدود ۱۴۴ هزار جریب از اراضی این ایالت غربی آمریکا شد و همچنین بخشی از دکل های برق  را از بین برد که این موضوع باعث از دست رفتن انتقال ۴ هزار مگاوات برق به سایر نقاط این ایالت شد.

بحران آب با پایین رفتن سطح آب دریاچه ها

نشریه لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی به بحران آب و پایین آمدن سطح بی سابقه دریاچه «مید» (Mead) که تامین کننده آب آشامیدنی ایالت های غربی است اشاره کرد.

لس آنجلس تایمز نوشت: میزان سطح آب دریاچه مید که به علت شدت گرما و تابش آفتاب و کم آب شدن رودخانه «رودخانه کلرادو » آب آن درحال تبخیر است، طی ۸۵ سال گذشته بی سابقه گزارش می شود.

بحران آب و آتش سوزی غرب آمریکا شدت گرفت
پایین آمدن بی سابقه سطح اب دریاچه مید در غرب آمریکا

بنابراین گزارش دریاچه مید که به خاطر ایجاد سد «هوور»  بر روی رودخانه کلرادو ایجاد و در مرز دو ایالت «نوادا» و «آریزونا» احداث شده، تامین کننده آب آشامیدنی ۴۰ میلیون نفر از ساکنان ۷ ایالت آمریکا است، ایالت هایی همچون آریزونا، کالیفرنیا، کلورادو، نوادا، نیومکزیکو و یوتا.

۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا در وضعیت خشکسالی

شبکه خبری  فاکس نیوز نیز  در ۶ تیر،  طی گزارشی درباره وضعیت وخیم خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق آمریکا عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر یک خشکسالی تاریخی و تهدیدکننده بوده و اینکه تابستان سال جاری میلادی تازه شروع این معضل است. هم اکنون زندگی بیش از ۵۸ میلیون نفر در مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

۲۰۲۰ بدترین فصل حوادث آتش سوزی 

ایالت های جنوبی و بخصوص غرب آمریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله در ماه های شهریورماه شاهد آتش سوزی های مهیبی هستند.

بحران آب و آتش سوزی غرب آمریکا شدت گرفت

ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه  در مجموع بیش از ۴میلیون و ۱۰۰هزار جریب (بیش از یک میلیون و ۶۵۰هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت، این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی در سال ۲۰۱۸ در این ایالت دو برابر گزارش شد. تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رخ داده که در تاریخ این ایالت بی‌سابقه گزارش شدند.

**۱۳۰۲** 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha