۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84399896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخراج کارگران سد چمشیر گچساران تکذیب شد

۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبر: 84399896
اخراج کارگران سد چمشیر گچساران تکذیب شد

گچساران - ایرنا - معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شاغل در این سد کذب محض است.

محمد رضا فاضل روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اخراج کارگران سد و نیروگاه چم شیر که از سوی رسانه های خارجی  و شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر مطرح شده بود افزود: آخرین مورد تعدیل کارگران پیش از تعطیلات نوروز امسال و به دلیل تمام شدن بخشی از عملیات اجرایی طرح درفضایی آرام و بدون هیچ گونه اعتراضی صورت گرفت.

وی بیان کرد: هم اکنون ۸۰۰ نفر نیروی انسانی برای احداث سد چمشیر فعالیت دارند و برنامه های احداث این سد به صورت فشرده در حال انجام است.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد میزان پیشرفت  فیزیکی طرح احداث سد چمشیر را خوب ارزیابی کرد.

فاضل ضمن قدردانی از تلاش و همکاری مسوولان وزارت نیرو که منجر به روند خوب کنونی شده گفت: رسیدن به موقع مصالح به ویژه سیمان به دلیل مشکلات ناشی از خاموشی های برق مهمترین نگرانی مسوولان اجرایی این سد است.

فاضل ابرازامیدواری کرد: در صورت تداوم روند کنونی تامین مصالح و تخصیص ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار سد چمشیر دی ماه سال جاری آماده آبگیری شود.

وی حجم کل مخزن این سد را ۳/۲ میلیارد متر مکعب با مساحت ۵۱ کیلومتر مربع، طول دریاچه ۴۸ کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا را ۵۹۸ متر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این سد در هر ثانیه ۵۰۰ متر بر ثانیه آب تخلیه می‌کند ادامه داد: تراز سد چم شیر از سطح دریا برای آبگیری تا سال آینده به ۵۶۰ متر خواهد رسید.

فاضل گفت: سد چم شیر دارای یک میلیون و ۱۰۰ متر مکعب حجم بدنه،۶۰۴ متر طول تاج، ۱۵۱ متر ارتفاع، ۷۵ متر عرض بدنه و سه دهنه سرریز اوجی دریچه دار است.

تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ۱۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید ۲۸۲ مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

نیروگاه و سد چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha