برخی از مدیران، قانون تبدیل وضعیت ایثارگران درهرمزگان را اجرا نمی‌کنند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: بعضی از مدیران ادارات و نهادهای اجرایی این استان با بهانه های مختلف قانون تبدیل وضعیت جامعه شاهد و ایثارگران را اجرا نمی‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، عطا ناوکی در نشست با حمید دولتی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان، ضمن گله مندی از همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی استان که بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ را اجرا نمی‌کنند، اظهار داشت: بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران قانون بودجه ۱۴۰۰ به تمام دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی ابلاغ شده است و اجرای فوری بخشنامه یاد شده از انتظارات به حق و قانونی جامعه شاهد و ایثارگران است.
وی، با قدردانی از نهادهای اجرایی که مطالبات جامعه هدف را به صورت جدی پیگیری و اجرا می‌کنند، گفت: خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شهید، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و آزادگان کمتر از یک سال اسارت که در زمان تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ در یکی از حالت های غیر رسمی (رسمی آزمایشی، پیمانی، قراردادی، مشاغل کارگری و شرکتی قرار داشته اند شامل قانون تبدیل وضعیت می‌شوند.
ناوکی ابراز امیدواری کرد به زودی این مساله در دستور کار ادارات اجرایی استان که تاکنون اقدام لازم را در این راستا انجام نداده‌اند، قرار بگیرد و رضایت ایثارگران را که سرمایه‌های ارزشمند این نظام هستند را جلب کنند.
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذرماه سال گذشته(۹۹) در سفری یکروزه به هرمزگان گفت: بر اساس بند (ج) ماده ۸۸ و تا پایان برنامه ششم توسعه تمام فرزندان شهدا و جانبازان باید تبدیل وضعیت شوند.
سعید اوحدی در نشست امضا تفاهم‌نامه تامین زمین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی استان هرمزگان با اشاره به قانون استفساریه بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: بر اساس متن این استفساریه، تمامی مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در زمان برنامه پنجم توسعه در دستگاه‌های اجرایی به هر نحوی شاغل بوده‌اند باید تبدیل وضعیت استخدامی پیدا کنند.
به گفته وی، درحوزه اشتغال به دلیل شرایط پیچیده کشور، شش گام "استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سفرهای استانی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با وزارت صمت و راه و شهرسازی و پیگیری بند ج ماده ۸۸" برای رفع اشتغال جامعه ایثارگری برداشته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha