۸۱ درصد همدانی‌ها ماسک می‌زنند

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۸۱ درصد متصدیان و مراجعه کنندگان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس استفاده کردند.

 لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته موید این است که کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به پایانه های مسافربری برون شهری با ۵۷ درصد سپس کارگاه های و صنایع کوچک با ۶۹ درصد، هتل ها و مراکز اقامتی با ۷۱ درصد، آرمستان ها با ۷۶ درصد، صنایع تولیدی با ۷۵ درصد و جایگاه سوخت با ۷۹ درصد کمترین میزان استفاده از ماسک را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: در یک هفته گذشته چهار هزار و ۲۶۶ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان صورت گرفته است که سه هزار و ۶۵۷ واحد معادل ۸۶ درصد بهداشت فردی را رعایت کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: میانگین رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان در یک هفته گذشته ۸۱ درصد است.

رفعتی اضافه کرد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی به ترتیب متعلق به پایانه های مسافربری برون شهری و آرامستان ها با ۵۷ درصد، دفاتر پیشخوان و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۶۵ درصد، مراکز ورزشی ۶۱ درصد، تلاهاری پذیرایی و مهد کودک ۷۳ درصد است

وی بیان کرد: در یک هفته گذشته ۵۶۴ واحد به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین آنها مربوط به سوپرمارکت و خواربارفروشی با ۱۴۹ واحد، کارگاه ها و صنایع کوچک ۸۸ واحد، نانوایی ۵۲ واحد، سپس مطب پزشکان، رستوران، دفتر پیشخوان و سایر اماکن است.

رفعتی افزود: همچنین در این مدت زمان با دستور مقام قضایی ۲۶ واحد از جمله هشت سوپرمارکت و خواروبارفروشی، ۲ نانوایی و سه رستوران و ۱۳ مورد سایر اماکن و مراکز در استان همدان پلمب شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان «فامنین» در وضعیت زرد کرونایی و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha