معاون فرمانداری میبد: همکاری مسوولان در مدیریت مهاجرت ها مهم است

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد با اشاره به ضرورت همکاری مسوولان نهادهای شهرستان در اجرای برنامه‌های مشترک از آنها خواست، برنامه‌های مرتبط با موضوع ساماندهی و مدیریت مهاجرت را برای بررسی به فرمانداری ارسال کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی فرمانداری میبد، رسول نصیری در هشتمین نشست مدیریت مهاجرت افزود: این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و علاوه بر به روز رسانی طرح ساماندهی مهاجرت، برنامه‌های عملیاتی برای اجرا در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت نیز پیش بینی شد.

وی در ادامه تعیین اولویت‌های شهرستان سال ۱۴۰۰ و تاکید حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امام جمعه ، فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی را برای  اجرای دقیق اولویت‌ها مورد تاکید قرار داد.

نصیری اضافه کرد: مدیریت فرهنگی و اجتماعی « محله محور » از جمله اولویت‌ها و برنامه‌هایی است که به زودی با مشارکت و تقسیم کار بین تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری، هیات های مذهبی ،انجمن اولیا و مربیان ، مجمع مشاورین شهرستان، ائمه جماعات ، اداره ها ،نهادها و سایر گروه های اثرگذار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین منشور هنجارها و ارزش‌های فرهنگی و بومی شهرستان با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صاحب نظران این حوزه در حال تدوین است که به زودی منتشر می‌شود.

معاون فرمانداری میبد گفت: چندین طرح پژوهشی مطالعاتی و آموزشی برای بررسی تبعات و آسیب‌های ناشی از مهاجرت و نیز شناسایی راه های تقویت جامعه پذیری و احساس تعلق به ارزش‌های بومی تعریف شد که پس از نهایی شدن برای اجرا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد : اجرای برنامه‌های متعددی نیز با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پیگیری شد که از جمله آنها طرح ارمغان در قالب برنامه‌های آموزشی برای کارگران صنایع با استفاده از روحانیان مجرب از سوی بنیاد صیانت از خانواده است.

این مسوول افزود: با اجرای طرح یادشده آموزش‌هایی مرتبط با موضوع‌ خانواده ، دینی ، اعتقادی ، سبک زندگی ، تربیت فرزند و مشاوره‌های حقوقی در تعدادی از کارخانه ها ارایه می‌شود.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوجین جوان ، انجام اقدامات لازم برای افزایش سلامت روان جامعه و نیز کاهش آسیب های ناشی از بحران شیوع کرونا ، اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال خانگی به زوجه، تسهیلات قرض‌الحسنه به زوجین جوان اشاره کرد که در نتیجه این فعالیت‌ها شاهد افزایش ۲۳ درصد ازدواج و نیز کاهش ۲ و  سه دهم درصد طلاق در سال ۹۹ بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد همچنین یادآور شد : طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت مهاجرت در شهرستان با محوریت فرمانداری و با استفاده از ظرفیت نخبگان، استادان دانشگاهی، روحانیان ،‌ صاحب نظران، تشکل های مردم نهاد(سمن‌ها) ، اعضای اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی تهیه شد و پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی اطلاع رسانی و اجرا می‌شود.

در گزارش یادشده اشاره ای به جمعیت مهاجران شهرستان میبد که عمدتا در واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه فعالیت دارند، نشده است، اما محسن رضایی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری هنگام تبلیغات تلویزیونی که از شبکه محلی تابان یزد پخش شد، جمعیت مهاجران استان یزد را حدود ۱۰۰ هزار  نفر ذکر کرد.

مرکز ۱۰۶ هزار نفری شهرستان میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.     

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha