عزاداری محرم در هرمزگان با رعایت پروتکل های های بهداشتی خواهد بود

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از هیات‌های مذهبی و انجمن‌های تعزیه خوانی استان خواست: از هم اکنون آمادگی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر همراه با حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت شیوه‌نامه‌ها را داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد شامگاه سه شنبه در نشست هماهنگی مراسم عزاداری و تعزیه خوانی ماه محرم در استان با اشاره به چگونگی برگزاری مجالس عزاداری در ماه محرم امسال افزود: تا این لحظه، هیچ تصمیم جامعی از سوی ستاد مرکزی به استان‌ها ابلاغ نشده است و اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز منتظر ابلاغ از مرکز است که طبق ابلاغیه عمل و با توجه به شرایط کرونایی، تمهیدات لازم را انجام دهد.

وی بیان داشت: تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا با ستاد حوزه فرهنگ دینی جهت بزرگداشت ایام محرم و صفر مغایرت نخواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر مطالبه عمومی است، تصریح کرد: در این خصوص باید تمهیدات لازم را درنظر بگیریم چرا که جریان‌های دینی و دستگاه‌های فرهنگی هرمزگان مصمم هستند با حفظ رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجالس دینی برگزار شود.

دغدغه‌ تبلیغات اسلامی هرمزگان درستی نسخه‌های تعزیه خوانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین متون نسخه‌های تعزیه خوانی موجود را یکی از دغدغه‌های جدی این اداره کل دانست و تاکیدکرد:  ورود جدی، تخصصی و علمی به اصلاح نسخه‌های تعزیه خوانی در سطح استان یک اولویت است.

وی گفت: محتوا و درون مایه به‌عنوان اصل و اساس کار تعزیه خوانی باید مورد توجه قرار گیرد و  محتوای تعزیه باید مستند، سالم و متقن باشد.

این مسوول فرهنگی در هرمزگان، قالب شعری را یکی دیگر از موضوعاتی دانست که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد و گفت: در برخی موارد ضروری است تا برای اصلاح این قالب‌ها ورود کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha