۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84393489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قلم نماد وجدان بیدار اصحاب رسانه است

ارومیه-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نقد و انتقاد سازنده یکی از مسوولیت های ذاتی اهالی قلم در هر جامعه است و می توانند با تک تک واژه ها وجدان جامعه را بیدار و با آگاهی بخشی، مسوولان را متوجه آسیب ها و مشکلات موجود کنند تا در مسیر پیشگیری و اصلاح، گام های موثرتری بردارند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در آیین تجلیل از اصحاب قلم در شهرستان سلماس اظهار داشت: قلم در طول تاریخ، زبان دوم انسان بوده که به مدد آن وقایع تلخ و شیرین، خوب و بد و عبرت آموز در کتاب تاریخ به ثبت رسیده است.

وی افزود: اگر اهالی قلم به رسالت خود درست عمل نکنند، میدان برای تفکرات منفی و دروغ پردازی ها باز و فرصت برای سودجویان در به استثمار کشیدن انسان ها فراهم می شود.

وی با بیان این که قلم نویسندگان و شاعران باید در خدمت مردم باشد، اضافه کرد: هر حرکت فرهنگی و هر مجاهدتی باید در دفاع از منافع ملی و مردمی باشد و به گواه تاریخ در غیر این صورت آن حرکت هرگز موفقیت و ماندگاری نخواهد داشت.

فرماندار سلماس نیز در این آیین  با تبریک روز قلم گفت: شهرستان سلماس پتانسیل بالایی در بخش فرهنگ دارد به طوری که فعالیت ۴۲ شاعر و ۲۷ نویسنده شناسایی شده در این شهرستان نشان از ظرفیت بالای فرهنگی این شهرستان است.  

علی اکبر عسکری افزود: با وجود همه این پتانسیل ها کمبودهای فراوانی نیز در بخش فرهنگ شهرستان وجود دارد که تلاش می شود برطرف شوند.

به گزارش ایرنا ، در این همایش از ۱۴ نویسنده با رونمایی از ۱۱ اثرشان و نیز از مسن ترین نویسنده شهرستان با ۶۵ سال سن و جوان ترین نویسنده با ۱۴ سال سن تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha