۲۸ هزار و ۷۱۵ داوطلب همدانی در کنکور ۱۴۰۰ رقابت می‌کنند

همدان- ایرنا- نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان گفت: ۲۸ هزار و ۷۱۵ داوطلب از سراسر استان همدان امسال در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها با یکدیگر رقابت می کنند.

«سیدمهدی مسبوق» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنکور سراسری ۱۴۰۰ در پنج گروه تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارشنبه، ‏‏پنجشنبه،‏ جمعه و شنبه نهم تا دوازدهم تیرماه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در ۱۱ حوزه انتخابی شامل همدان، رزن، درگزین، فامنین، اسدآباد، ملایر، نهاوند، بهار، کبودراهنگ، تویسرکان و خزل این آزمون برگزار می شود.

مسبوق عنوان کرد: داوطلبان رشته علوم تجربی با ۱۲ هزار و ۶۳۴ تن، معادل ۴۴ درصد، بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون هستند.

وی ادامه داد: رشته علوم انسانی با چهار هزار و ۳۴۱ تن پس از رشته تجربی بیشترین شرکت کننده را دارد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان گفت: دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش استان مسئولیت برگزاری این آزمون را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: در کنکور ۱۴۰۰ تعداد شرکت کنندگان استان نسبت به کنکور ۱۳۹۹ نزدیک به سه درصد کاهش یافته است.

مسبوق یادآور شد: کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان پنج گروه آزمایشی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعد از ظهر شنبه پنجم تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

وی اضافه کرد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان در مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه بوعلی سینا در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ در نوبت صبح و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۴ الی ۱۸ فعال است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در استان همدان عنوان کرد: بیشتر داوطلبان براساس استعداد و سوابق تحصیلی در دانشگاه ها پذیرش خواهند شد که این طرح برای سومین سال پیاپی است که اجرا می شود.

نتیجه اولیه آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در مردادماه و نتیجه نهایی در اواخر شهریور ماه اعلام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha