۶۰ درصد داوطلبان کنکور در کهگیلویه و بویراحمد زن هستند

یاسوج- ایرنا- نماینده سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج گفت: ۲۲ هزار داوطلب استان در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ شرکت می کنند که ۶۰ درصد آنها زن و ۴۰ درصد مابقی نیز مرد هستند. 

سیاوش باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد داوطلب کنکور سراسری کهگیلویه و بویراحمد در گروه های آموزشی انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان های خارجی به رقابت علمی با یکدیگر می پردازند. 

وی افزود: حدود نیمی از داوطلبان کنکور سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد در گروه آموزشی تجربی شرکت می کنند و این گروه  آموزشی همچون سال گذشته بیشترین تعداد شرکت کننده را در استان دارد. 

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج بیان کرد: کنکور سراسری امسال در ۶ شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، گچساران،  دهدشت، لیکک، چرام و لنده برگزار می‌ شود. 

باقری عنوان کرد: داوطلبان کنکور سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد در گروه آموزشی ریاضی ۹۳۵ نفر، تجربی ۱۱ هزار و ۲۷۷ نفر،  انسانی هفت هزار و ۳۱۴ نفر، هنر یک هزار و ۱۳ نفر و زبان های خارجی نیز یک هزار و ۶۸۶  نفر هستند. 

وی ابراز داشت: کنکور سراسری امسال در چهار روز و از ۹ تا ۱۲ تیرماه و فقط در نوبت صبح برگزار و در نوبت عصر نیز کار ضدعفونی حوزه‌ های امتحانی کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌ شود. 

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج گفت: حوزه ‌های امتحانی کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح باز می شوند و  تمامی داوطلبان نیز باید از ماسک سه لایه استفاده کنند. 

باقری اظهار داشت: آزمون گروه آموزشی هنر ۹ تیر، ریاضی و انسانی ۱۰ تیر، تجربی ۱۱ تیر و زبان های خارجی نیز ۱۲ تیر برگزار می شود. 

وی افزود: داوطلبان کنکور سراسری و همراهان آنها در کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باید نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از تجمع جلوی حوزه‌ های امتحانی خودداری کنند. 

باقری بیان کرد: کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور سراسری امسال از ۶ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و قابل دسترسی و چاپ است.  

وی عنوان کرد: فعالیت ستاد رفع نواقص کارت های ورود به جلسه داوطلبان کنکور سراسری امسال از هشتم تیرماه در کهگیلویه و بویراحمد  آغاز شده و افرادی که کارت آنها مشکل دارد به این ستاد مراجعه کنند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha