۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84386933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چغندرکاران گلستان مطالبات خود را از کارخانه قند جوین دریافت کردند

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جوین به خرید امسال محصول چغندر از کشاورزان استان گلستان در کارخانه قند جوین اشاره و بیان کرد: تا کنون از همین بابت ۱۰۰ میلیارد ریال از مطالبات چغندرکاران گلستانی پرداخت شده است.

علی‌اکبر قارزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان استان گلستان امسال تاکنون ۶۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول چغندر خود را به کارخانه قند جوین تحویل داده بودند که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از مطالبات آنها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان محصول از هزار و ۴۶۰ هکتار مزارع کشاورزان چغندرکار گلستانی برداشت شده است و گلستان در ردیف استانهای برتر در تولید چغندرقند پاییزه سطح کشور است که بخش عمده محصولش تحویل کارخانه قند جوین می‌شود.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان جهاد کشاورزی گلستان و شرکت‌های حمل و نقل استان، عملیات حمل محصول کشاورزان به کارخانه قند جوین با روندی قابل قبول در حال انجام است.

مهدی طلوعی‌نسب افزود: به طور میانگین روزانه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تن محصول چغندر قند از استان گلستان تحویل کارخانه قند جوین می شود.

شهرستان جوین با چهار هزار هکتار کشتزار چغندر قند از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می‌رود.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی در بخش‌های باغداری، دامپروری و طیور دارد.

این شهرستان در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha