صالحی‌امیری: انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری قانونی برگزار شد

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک گفت: مجمع انتخاباتی دوچرخه سواری مشکلی نداشته و از نظر ما تایید شده و فرایند انتخابات نیز قانونی بوده است.

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» روز شنبه در حاشیه مراسم هفته المپیک اظهار داشت: در آستانه اعزام کاروان ایران به توکیو هستیم و همه قهرمانان با تمام ظرفیت تلاش کردند تا کام ملت را در المپیک شیرین کنند. در هفته المپیک ١٤ برنامه در تهران داریم. در توکیو برنامه های فرهنگی ورزشی متنوعی را خواهیم داشت و در هفته المپیک هم برنامه مختلفی در تهران و استان‌ها برگزار می‌شود.

رییس کمیته المپیک درباره سهمیه‌های المپیک گفت: تا امروز در کسب سهمیه موفق ظاهر شدیم و معتقدم تلاش های انجام شده به نتیجه منجر شد. ورزش ایران با بیش از ٦٥ سهمیه کام ملت را شیرین خواهد کرد.

صالحی امیری درباره اینکه اتحادیه جهانی دوچرخه سواری انتخابات ایران را تایید کرده، تصریح کرد: مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه سواری مشکلی ندارد و قانونی بوده و از نظر ما تایید شده است و فرایند انتخابات قانونی بوده است.

رییس کمیته المپیک گفت: ایران فرهنگی بزرگترین سرمایه و مزیت کشورمان است و اگر قرار باشد پرچم ایران را همواره بالا نگه‌ داریم، این موضوع با همان فرهنگ غنی ایران انجام می شود. 

وی ادامه داد: ما بدون فرهنگ، شخصیت و هویت نداریم و از این منظر قدردان زحمات همه هستیم که برای فرهنگ ایران تلاش می‌کنند. از تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگی گام بر می‌دارند، قدردانی می‌کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک بیان کرد: ما تلاش کردیم تا تصویر جدیدی از ورزش ایران که فرهنگی است ارائه دهیم. ایران سربلند در حوزه ورزش قهرمانی با اقتدار در توکیو حاضر می‌شود. ورزش ایران ٢ هویت قهرمانی و فرهنگی دارد. انتخاب شعار کاروان با نام ستارگان ایران زمین جام ارجان نماد کاروان همه پایه فرهنگی دارد.

در ادامه این مراسم «امین عارف‌نیا» مسئول ستادفرهنگی کاروان ایران گفت: المپیک جشنواره‌ای است که ریشه در تاریخ دارد. المپیک رویداد معتبری است که هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ستاد کمیته برنامه های فرهنگی المپیک توکیو برای نخستین بار در قالب فعالیت فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد. با هدف ترویج فرهنگ غنی ایران از ٢ سال گذشته اقدامات فرهنگی در قالب این برنامه تدوین شده است. از مستندسازی تا طراحی لباس کاروان و برنامه های فرهنگی در ژاپن، در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

در ادامه با حضور رییس کمیته المپیک و سرپرست کاروان ایران از کتاب جام نمایشی جان ارجان و کتاب منتخب اشعار ایران رونمایی شد. همچنین صالحی امیری از پیشنهاد دهنده جام ارجان تقدیر کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha