دادستان یزد مامور بررسی علت تصادف اتوبوس سرباز معلمان در دهشیر تفت شد

یزد- ایرنا- رییس دادگستری یزد از دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز این استان خواست ، علت واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان اعزامی از زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به آباده فارس را که در دهستان دهشیر شهرستان تفت رخ داد، پیگیری کند.

به گزارش روزجمعه روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری مطابق دستور ریاست قوه قضاییه به همراه تعدادی از مقام‌های قضایی استان از سربازان سانحه دیده بستری در بیمارستان شهید رهنمون یزد عیادت کرد و دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم مأمور پیگیری این حادثه شد.

به دستور رییس کل دادگستری یزد مقرر شد، مدیرکل پزشکی قانونی در اسرع وقت نسبت‌به بررسی پرونده بالینی، معاینه مصدومان ، تعیین نوع و میزان صدمه وارده به سربازان در بیمارستان اقدام کند تا در دادرسی پرونده تسریع صورت گیرد.

همچنین در مورد تحویل اجساد فوتی ها مقرر شد، پزشکان سریعاً در اسرع وقت نسبت‌به معاینه و تحویل اجساد به بازماندگان آنها اقدام کنند.

رییس کل دادگستری یزد بر بررسی علل حادثه تاکید کرد و گفت: دادستان شهرستان تفت که حادثه در آن منطقه اتفاق افتاد، باید سریعاً با ارجاع امر به کارشناس رسمی نسبت‌ به بررسی علت یا علل حادثه پیگیری و اظهار نظر کند.

پلیس راه یزد علت حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز و ناتوانی راننده در کنترل خودرو اعلام کرد

همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی درگذشت تعدادی از «سرباز معلمان» در اثر سانحه رانندگی در دهشیر تفت را تسلیت گفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اتوبوس حامل «سرباز معلمان» در مسیر جاده استان یزد، دچار سانحه شد؛ قرار بود این سربازان پس از گذراندن دوره آموزشی سربازی ، در عرصه تعلیم و تربیت دوران سربازی خود را سپری کنند.

به گزارش ایرنا، در این حادثه در برخورد اتوبوس با یک دستگاه تریلی پنج نفر کشته و ۳۳ تن  زخمی شدند و گفته شده که حال عمومی پنج نفر از زخمی ها وخیم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha