۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 84381069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار تجاوزات رژیم صهیونیستی همچنان زندگی مردم غزه را تهدید می کند

تهران- ایرنا- تجاوزات اخیر نیروهای اشغالگر قدس به غزه حتی پس از پایان یافتن آن هنوز زندگی مردمان ساکن این باریکه را تهدید می کند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرنگار ایرنا از غزه ، هنوز تعدادی مین و بمب های منفجر نشده در این منطقه وجود دارد که زندگی و جان بسیاری از مردم این منطقه را در معرض خطر قرار داده است و هر لحظه ممکن است که انفجاری رخ دهد.

به دلیل محاصره خفقان آور و خودسرانه مقامات اشغالگر بر نوار غزه و کمبود تجهیزات باعث شده تا تیم های فنی وزارت کشور در نوار غزه نتوانند عملیات خنثی سازی بقایای مهمات اسرائیلی و سلاح هایی که در آخرین روز تجاوز به زمین افتادند را عملی سازند و ممکن است به یک فاجعه انسانی تبدیل شود.

تخریب مقرها و تجهیزات واحد مهندسی خنثی سازی مواد منفجره در غزه توسط هواپیماهای جنگی اسرائیلی در جریان تجاوزات اخیر منجر به تعمیق بحران و محدودیت بی سابقه کارایی آنها شد، تا جایی که قادر به مقابله با عوامل بالقوه انفجاری نیستند.

بر این اساس «ایمن البطینجی» سخنگوی پلیس غزه گفت که کل عوامل انفجاری باقی مانده حمله اخیرمتجاوزان  به ۷۰۰ شی مشکوک و مهمات منفجر نشده از قبیل  گلوله های تانک و توپ ، قطعات موشک های هدایت شونده و همچنین تکه های بمب های ریخته شده می رسد که به دلیل ضعف توانایی و کمبود تیم های فنی متخصص در این زمینه قادر به از بین بردن آنها نیستند.

وی تأکید کرد که یکی از مهمترین چالشهای مانع کار واحد مهندسی دشواری دسترسی تیمهای فنی به این بمب ها به دلیل قرار گرفتن آنها در زیر ساختمانهای تخریب شده و در مناطق خطرناک و باز است همچنین عدم وجود مکانیسم ها و تخصص لازم برای استخراج و مقابله با آنها است و نیاز به تجهیزات حفاری و دستگاه های پیشرفته معاینه فنی  دارد تا محل دقیق آنها را برای برای حذف و از بین بردن تعیین کند.

در همین راستا مرکز حقوق بشر فلسطین مقامات اشغالگر را مسئول  این بمب های منفجر نشده و تاثیر آنها بر زندگی غیرنظامیان به ویژه کودکان دانست و نسبت به  تلفات جانی توسط بقایای بمب ها و موشک های انفجاری اسرائیلی هشدار داد..

این مرکز خواستار مداخله فوری نهادهای بشردوستانه برای پایان دادن به درد و رنج مردم غزه و یافتن مکانیزمی برای انتقال اطلاعات تیم های فنی از سازمان ملل و آژانسهای بین المللی به منظور تسهیل حذف سریع و فوری بقایای تجاوزات اشغالگران و کاهش خطر تلفات غیرنظامیان شد.

این مرکز از سازمان ملل خواست تا همه مکانیزم ها و تجهیزات لازم را برای مقابله و از بین بردن بقایای مهمات و سلاح های باقی مانده از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی فراهم کند و مقامات اشغالگر اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا اجازه ورود متخصصان فنی به غزه را بدهند.

در حمله اخیر رژیم جنایتکار صهیونیستی به نوار غزه ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha