ثبت کد نامزد در صندوق‌های الکترونیکی خراسان شمالی الزامی است

بجنورد- ایرنا- مسوول فناوری ستاد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خراسان شمالی گفت: ثبت کد نامزد در صندوق‌های الکترونیکی شهرهای بجنورد و شیروان که رای‌گیری در آنها به صورت  الکترونیکی است، الزامی است.

امیر براتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اخذ رای در ۲۸۶ شعبه شهرهای بجنورد و شیروان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود: ۲۱۰ دستگاه رای گیری الکترونیک برای شعبه بجنورد و ۷۶ دستگاه نیز برای شهر شیروان در این استان در نظر گرفته شده است.

 آرای مردم خراسان شمالی در هزار و ۲۰۳ شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت استانداری خراسان شمالی داشتن شناسنامه و کارت ملی را برای رای دهندگان در شعب اخذ رای الزامی دانست و  گفت: کسانی که کارت ملی ندارند، حتما باید شماره ملی خود را ارائه دهند.

 براتی با بیان اینکه فرایند رای گیری الکترونیکی بسیار کوتاه است افزود: افرادی که سواد ثبت اطلاعات بر روی دستگاه را ندارند، باید فردی مطمئن از اعضای خانواده به همراه داشته باشند زیراکه زمانی که کد نامزد وارد سیستم خواهد شد، تصویر آن نیز رویت می شود و بدین ترتیب فرد از انتخاب خود مطئمن خواهد بود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت استانداری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستگاه های الکترونیکی هیچ ارتباطی با اینترنت و شبکه های ارتباطی ندارند اظهار داشت: بعد از پایان رای گیری اطلاعات ثبت شده تخلیه خواهد شد و تمام فرایند مکانیزه است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خردادماه  همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی هم در حال برگزاری است.

در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای هستند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده دارند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha