راند نهایی تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ و آمادگی مردم در گیلان

رشت - ایرنا - تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا وارد راند نهایی شده و در حالیکه کمتر از ۱۰ ساعت به پایان تبلیغات باقیمانده فعالیت طرفداران نامزدها در گیلان پرشورتر از روزهای قبل است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد و شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیستم خرداد همزمان با سراسر کشور در جای جای استان گیلان آغاز شد این تبلیغات هر روز پرشور و پررنگ تر از روز قبل در حال انجام است و هر چه به ساعات پایانی نزدیک می شویم، تبلیغات شتاب بیشتری دارد.

قبل از شروع رسمی تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزدها و هواداران آنها در استان گیلان برای جلب آرای مردم در مناطق مختلف از طریق فضای مجازی تبلیغ کردند اما با گذشت هر روز از شروع رسمی و علنی شدن تبلیغات در شهرها و روستاها، تلاش ها برای جذب آرای مردم بیشتر می شود و امروز در آخرین روز از زمان تبلیغات به اوج رسیده است.

مردم استان گیلان با روش های مختلف تبلیغات از جمله پوستر نامزدها در شهرها، حضور در میتینگ های نامزدها، پیامک ها و نیز از طریق شبکه های تلویزیونی ملی و استانی با نامزدهای ریاست جمهوری و برنامه هایشان آشنا شدند.

گیلانیها نیز علاوه بر شبکه سراسری، از طریق شبکه استانی باران برنامه ها و وعده های نامزدهای ریاست جمهوری را شنیدند، پنج نامزد ریاست جمهوری شامل قاضی زاده هاشمی، رضایی، رئیسی، جلیلی و همتی و ۲ نامزد انصرافی (مهرعلیزاده و زاکانی) از طریق شبکه باران با مردم سخن گفتند. 

راند نهایی تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ و آمادگی مردم در گیلان

گیلانیها آماده حضور پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ 
مردمان همیشه در صحنه دیار میرزاکوچک خان جنگلی برای خلق حماسه ای دیگر در انتخابات ۱۴۰۰ آماده شده اند، آنها همانند انتخاب های دیگر با گامی استوار برای حفظ و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و امام راحل و تجدید پیمانی دوباره با رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی خواهند آمد.

"راضیه م" زن خانه دار رشتی که خود را برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد آماده کرده است، می گوید: شرکت در انتخابات وظیفه تک تک ما ایرانیان است، همه باید برای آینده ای بهتر و کشوری آبادتر در انتخابات شرکت کنیم.

این بانوی گیلانی با بیان اینکه پیش از این تمایلی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ نداشته، اظهار کرد: اما اکنون هر روز که به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم، هیجانم برای حضور پای صندوق اخذ رای بیشتر می شود.

وی شناخت بیشتر نامزدها و برنامه هایشان از طریق شبکه سراسری به ویژه سخنان آنها از طریق شبکه گیلان "باران" را از دلایل تمایلش برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد و انتخاب اصلح ترین فرد برای به دست گرفتن قوه اجرایی عنوان کرد و افزود: با بررسی سوابق نامزدهای شورای اسلامی شهرم نیز بهترین گزینه ها را انتخاب کرده ام و برای شرکت در انتخابات آماده ام. 

این بانوی گیلانی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری با عنوان اینکه، حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندانه از سوی آحاد مردم، مشارکت در سرنوشت کشور است، خاطر نشان کرد: همه باید با آگاهی و شناخت کامل از نامزدها در این انتخابات شرکت کنیم و با انتخاب اصلح آینده ای بهتر برای کشور و شهرمان رقم بزنیم.

رامین ترابی ابدی دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان رشت است، او نیز خود را برای برگزاری انتخابات باشکوه ۲۸ خرداد آماده کرده ، البته انتظاراتی از رئیس جمهور آینده برای رفع مشکلات کشور و جوانان دارد.

او می گوید: ما از رئیس جمهور آینده انتظار داریم با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، با اطاعت از فرامین مقام رهبری و ایجاد ارتباط موثر با دیگر قوا و همدلی و همراهی با مسئولین نظام و صداقت ، تعهد و تخصص برای اداره کشور و رفع مشکلات بکوشد. 

رئیس جمهور در کنار مردم باشد 

این دانشجو با بیان اینکه رئیس جمهور باید درد مردم را درد خود بداند و همراه مردم باشد، اضافه کرد: از رئیس‌ جمهور آینده کشورمان انتظار داریم تا همانند ریاست جمهوری های اوایل انقلاب "شهید رجایی و رهبر انقلاب" در کنار مردم باشد تا بتوانند درد و مشکلات مردم را لمس کند.

ترابی اصلی ترین نیازهای قشر جوان کشور را اشتغال و کار آفرینی عنوان کرد و اظهار داشت: نبود کار و اشتغال برای نیروهای جوان انقلاب اسلامی مانند اعتیاد، ناامیدی، بی رغبتی نسبت به ازدواج و مسایل دیگر را پدید آورده است.

زنده کردن امید در دل جوانان کشور را از دیگر انتظارات خود از رئیس جمهوری آینده کشور نام برد و خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور می خواهیم تا با برنامه های کاربردی در راستای تقویت نیروی جوان کشور اقدام کند ضمن اینکه باید در راستای اداره هرچه بهتر کشور دارای روحیه جهادی و انقلابی همراه با تخصص، تجربه و سواد کافی باشد.

وی التزام و اعتقاد راسخ به پروردگار، برخورداری از روحیه انقلابی و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری، تخصص و تجربه کافی در زمینه مدیریت و امور اجرایی، داشتن روحیه همدلی و دور از تفرقه گزینی، اعتماد به نیروی جوان در به کارگیری امور جامعه، استفاده از بانوان کشور در امورات مختلف اجرایی را از جمله معیارهای خود در انتخاب فرد اصلح نام برد.

این جوان دانشجو ادامه داد: به همه همسالان و دوستان خود توصیه می کنم به فرموده مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات کشور و برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران و نشان دادن قدرت و عزت کشور به همه معاندین و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم و  برای رفع مشکلات کشور و رفع همه دغدغه ها به دنبال تشکیل یک دولت سالم همراه با انتخاب یک فرد سالم باشیم.

مردم ایران در بیش از ۴۰ سال انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور پرشکوه و همیشگی خود در همه ادوار و همه عرصه ها نشان داده اند که همواره پا به پای ولایت فقیه در راستای حمایت همه جانبه از سیاست های کلی نظام آمادگی دارند ، حضور همه جانبه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیانگر این پیام است که ملت ایران با وجود همه سختی ها و تحریم های شیاطین بزرگ جهان پای آرمان‌های امام راحل و انقلاب خواهند بود و اجازه هیچگونه سوء استفاده و دخالت اجانب و کشورهای متجاوز را به خاک مقدس ایران نخواهند داد. 

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی از ساعت ۷ صبح فردا پنجشنبه ممنوع است و با هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد، ستادهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید تا پایان زمان رای گیری تعطیل باشد در غیر این صورت مجریان برگزاری انتخابات با هرگونه تخلف برخورد خواهند کرد.

انتخابات شوراهای شهر و روستا در گیلان در ۵۳ شهر با ۲۸۱ کرسی و دو هزار و ۱۷۲ روستا با شش هزار و ۶۹۴ کرسی در روز ۲۸ خرداد برای ششمین برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha