زاکانی: زمینه تحقق افتخارات کشور و مردم را با عقلانیت فراهم می‌کنیم

کرمانشاه- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت بنده دولت اقدام و عمل است، گفت: در داخل کشور به دنبال این هستیم با عقلانیت و معنویت و با عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر میزان بالایی از استقلال را برای کشورمان و ملتمان به ارمغان بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا زاکانی» عصر دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کرمانشاه از طریق شبکه استانی زاگرس افزود: با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور ما مسیری را انتخاب می کنیم که ظرفیت های داخلی به ظهور و بروز برسد به هر حال جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایرانی قوی و پیشرفته در منطقه و جهان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با یک انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت سازی در آینده خودمان دارد، گفت: شاید بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد به خاطر اینکه ۸۵ درصد منابع کشور دست رییس جمهوری است.

وی اظهار داشت: آنچه که انسان مشاهده می کند زیبنده ملت ایران نیست، اسلام، ایران متمدن، رهبری آگاه، نخبگان شایسته، جوانان پرشور و زنان همه امکانات بزرگی است که اگر بخوبی از آنها استفاده کنیم می توانیم گام های بلندی را برای کشور برداریم.  

این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: ما برخوردار از اسلام و یک تمدن با پیشینه چند هزار ساله هستیم، برخوردار از اقوام که گل های سرسبد ایران اسلامی هستند، برخوردار از مذاهب و اقلیت ها که بنده هم این ها را یک فرصت بزرگ برای خودمان می دانم و متعجم چه طور می شود با این همه ظرفیت های عظیمی که داریم اما به آن بی دقتی کنیم و محصول آن شرایطی باشد که امروز فقر، فساد، تبعیض، بی مسکنی و مشکلات متعددی که از قِبل تورم بر گرده مردم و معیشت آنها سنگینی ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: این تعارض را باید حل کرد امکان حل آن حضور در پای صندوق های رای است لذا اولین نکته ای که بنده تاکید دارم حضور شما مردم پای صندوق های رای است و با حضور خودتان سرنوشت کشور را رقم بزنید.

از توانمندی های داخلی باید برای سرآمدی ایران استفاده کنیم
زاکانی در ادامه یادآور شد: راهی را طی کردیم اشتباه بوده، دولت موجود فکر کرده که از طریق خارج می تواند مشکل ما را حل کند، تحریم یک راهبرد دقیق و انتخاب شده توسط امریکا برای برخورد با ملت رشید ایران بود.

وی تاکید کرد: دشمن دشمنی می کند ما باید عقل داشته باشیم که راه درست را انتخاب کنیم ابتدا کاری که بنده انجام می دهم این نگاه کلی را تغییر می دهم به این صورت که ما در داخل کشور ظرفیت های بی‌شماری داریم که باید به آنها تکیه کرد و آن را یک پلی برای رشد و برای پیروزی و رفع مشکلات مردم و مبارزه با تورم  قرار داد.  

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: مردم در فشارند پس چه باید کرد باید این رویکرد را تغییر داد و یک طرح نویی در افکند که این طرح شامل این باشد که ما توانمندی های داخلی را اصل قرار بدهیم و از همه پتانسیل های منطقه و جهان برای سرآمدی ایران استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما در این مسیر نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم کشور را نمی شود تک بعدی ساخت، کشور نباید یک قیافه کارتونی به خود بگیرد، باید متناسب سازی شود برای متناسب سازی کشور ما چهار رویکرد تحولی را انتخاب کردیم.

رویکرد اول ما اقتصاد و مدیریت است

زاکانی افزود: رویکرد اول اقتصاد و مدیریت است به خاطر اینکه امروز جان همه به لبشان رسیده به خاطر اینکه فشار بر روی مردم زیاد است که کمرشان دارد می شکند.

وی تصریح کرد: فوریت ما اقتصاد و مدیریت است در این فوریت جهش تولید برای ما اولویت است، جهش تولید برای ما از یک فوریت بالایی برخوردار راست و در کنار جهش تولید دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم و به صورت شفاف به شفاف سازی فضای مجازی و دولت الکترونیک توجه می کنیم و در کنار آن به تمرکز زدایی توجه داریم.

وی گفت: ما در استان‌ها به دنبال این هستیم که یک بازآمایش مجددی داشته باشیم و این بازآمایش مجدد بتواند توانمندی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را در هر نقطه معلوم کند و مبتنی بر آن بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار بدهیم و اختیارات ویژه برای اداره آن، هزینه کرد و انتقال اعتبارات به شهرستان های با اختیارات ویژه برای بهره مندی از نخبگان آن شهرستان و به میدان آردن آنها را فراهم کنیم.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: اگر این تمرکز زدایی صورت بگیرد عملا امکانی فراهم می شود که بیش از ۴۵۰ نقطه کشور با هم مسابقه می دهند البته اگر در هر منطقه امکانی وجود دارد اولویت آن است که آن امکان در همان مکان در نظر گرفته شود بعد بیش از آن برای کشور بیاید.

وی اضافه کرد: نکته بعد اینکه ما در همین بخش اقتصاد و مدیریت گام سلبی را هم در جهت مبارزه قاطع مفاسد اقتصادی و اداری است که دولت الکترونیک جنبه های بروکراسی و اداری آن را مهیا خواهد کرد و تمرکز زدایی امکان دادن اختیارات را فراهم می کند، مبارزه با مفاسد اقتصادی هم که به صورت الکترونیکی و شفافیت پیشگیری می شود در اینجا قاطعانه با مفسدین برخورد می شود.

مبارزه با مفاسد اقتصادی یک موضوع جدی است

زاکانی تاکید کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی یک موضوع جدی است. مبارزه با سستی ها در بدنه اجرایی دولت یک امر جدی است. اولین اقدام من اصلاح خود دولت است. اگر دولت اصلاح شود و پاسخگو شود و انقلابی در دولت ایجاد کنیم این امکان را فراهم می کنیم که در خدمت مردم، بخش خصوصی و تولید قرار بگیریم و بتوانیم با شفافیت این مسیر را دنبال کنیم.

وی همچنین گفت: ما یاد گرفتیم که جوانمرد باشیم و به شما مردم نامردی نکنیم. آنهایی که نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان، هنرمندان و ورزشکاران دارند این زشت است. حتما من پرهیز خواهم کرد. تکیه دولت من به شما ملت است. با مشارکت و انسجام شما امکانی را فراهم می کنم که اول کسی که به شما نیاز داشته باشد دولت باشد و با شبکه سازی و بهره گیری از نخبگان ملی و محلی و بهره مندی از ظرفیت های مردمی نظارت بر دولت و رییس جمهور را امر عادی می کنم.  
وی گفت: موضوع مسکن و اشتغال اموری است که در آن جهش تولید حل خواهد شد. سال اول دولت تغییر ملموسی را احساس خواهید کرد و چهار سال بعد صورت جدیدی در کشور مشاهده خواهید کرد.  

اولویت اساسی من رسیدگی به استان‌ها است
زاکانی در ادامه با اشاره به شهدای شاخص کرمانشاه گفت: این استان از ویژگی های قومی، تاریخی و مذهبی خاص و ممتازی برخوردار است، کردی با گویش های مختلف، برادران شیعه و اهل سنت همه در کنار هم شرایط جدیدی را برای منطقه ایجاد کرده اند.
وی اضافه کرد: زیبنده نیست که کرمانشاه چنین وضعیتی داشته باشد. دولت بنده از اولویت های اساسی خودش رسیدگی به این استان را می داند. هشت سال جنگ خرابی ها و سختی‌هایی را به این استان تحمیل کرد. لذا ما با همه وجود به مواجهه با زشتی های موجود در این استان خواهیم شتافت، بیکاری در کرمانشاه بیداد می‌کند که مایه زیبندگی برای حکومت نیست. 
زاکانی گفت: یکی از نکات تلخ کرمانشاه بحث اعتیاد است. استانی با چنین ظرفیت ها و امکاناتی نباید چنین شرایطی را داشته باشد. طلاق، حاشیه نشینی و مسایلی از این دست مشکلات متعددی را برای این استان ایجاد کرده است.
وی در پایان افزود: بنده معتقدم استان‌هایی که در دوران دفاع مقدس سینه ستبر این خاک و بوم شده اند باید به طور ویژه ای به آنها نگاه کرد. کرمانشاه از این دست استان ها است. معتقدم اگر دست به دست هم دهیم می توانیم نه تنها از نرخ اول بیکاری در بیاییم بلکه می توانیم بالاترین رشد اشتغال و تثبیت مسایل اجتماعی از جمله اعتیاد را در این استان داشته باشیم.
ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha