۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84359627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲ هزار متقاضی کردستان شرایط استفاده از طرح ملی مسکن دارند

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت: پروژه اقدام ملی مسکن در کردستان با ثبت نام ۲۲هزار نفر متقاضی آغاز شد که از این تعداد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار واجد شرایط تشخیص داده شده اند.

مصطفی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون حدود هفت‌هزار و ۵۰۰ خانوار از متقاضیان مسکن ملی در استان واریز وجه داشته‌اند و هم‌اکنون سه هزار و ۲۰۰ میلیار ریال منابع برای اجرای پروژه در اختیار دولت قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به تسهیلاتی که مقرر است برای هر واحد تامین شود، گامهای اساسی در راستای تولید و عرضه مسکن در استان برداشته شود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به ضرورت توجه به بازسازی بافت‌های فرسوده گفت: از ابتدای دهه ۱۳۹۰ تاکنون چهارهزار واحد بافت فرسوده نوسازی شده و این اقدام کماکان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی کردستان در یک دهه اخیر فعالیت‌های فوق العاده مناسبی در حوزه مسکن و ساختمان و تولید مسکن داشته که در اجرای پروژه مسکن مهر حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد هدف گذاری شده که بجز یک هزار و ۶۷۰ واحد، مابقی واحدها به متقاضیان تحویل شده است.

رضایی اضافه کرد: این تعداد واحد باقی‌مانده نیز با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های عضو شورای مسکن استان تا پایان تیر سال جاری به متقاضیان واگذار و پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: براساس مطالعات وبه استناد شاخص‌های تولید و سرمایه گذاری در ۱۰ بخش مهم اقتصاد کشور،مسکن و ساختمان بالاترین ظرفیت اشتغال زایی با حداقل میزان سرمایه گذاری را دارد.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان افزود: براساس مطالعات انجام شده برای اشتغال‌زایی ۱۰۰نفر در حوزه ساختمان، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که برای اشتغال زایی این تعداد در حوزه حمل و نقل و ارتباطات ۳۰ میلیارد ریال و در حوزه نفت و گاز و معدن ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد نیاز است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر در حوزه مسکن و ساختمان معاف بودن این حوزه از تاثیرات منفی تحریم است ومی‌توان گفت که مسکن با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد، مصالح تولیدی، عوامل و تجهیزات آن که در داخل کشور تولید می شود از تاثیرات مخرب تحریم‌های شدیدی که هم اکنون کشور با آن درگیر است معاف است.

مسوولیت ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha