۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 84353666
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وعده‌های رنگارنگ داوطلبان انتخابات شورای شهر در بروجرد

بروجرد - ایرنا - رقابت انتخابات در شبکه های اجتماعی درحوزه انتخابیه بروجرد در فضایی سرشار از شور و نشاط از ماه گذشته آغاز و با تزدیک شدن به روزهای تبلیغات رسمی از هیاهوی و رنگارنگی بیشتری برخوردار شده است.

به گزارش ایرنا، تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر بروجرد این پیام را دارد که شوراهای قبل در گذشته‌ آنگونه که باید نتوانسته اند خواسته های به حق مردم را عینیت بخشند.

پیام­‌های داوطلبان در فضای  مجازی اغلب با عنوان عبور از شعار و رسیدن به مرحله عمل را بیان می‌کند که نشان می دهد مردم از شعار و وعده‌های توخالی خسته شده اند اگر چه امید است این نیز خود شعار دیگری نباشد.

عمده مضامین استراتژیک در شعارهای تبلیغاتی به‌ ترتیب، تامین نیازهای فضایی و مکانی شهروندان به‌طور متعادل و متوازن، عدالت در منابع و منافع مالی، برنامه‌های اجرایی همسو با شهر و شهروند و ارتقای سرمایه‌­های فکری است.

وجود عکس های مختلف داوطلبان کنار پرچم سه رنگ نظام و عکس‌های تبلیغاتی از خدمات انقلاب در مناطق مختلف مانند کمک به بیماران کرونایی، حضور در سیل ۹۸ لرستان و یا توزیع کمک مومنانه و انواع دیگری از خدمت همه و همه نشان می دهد داوطلبان قصد دارند به مردم بگویند که از جنس خود این مردم هستند و خدمتشان خالصانه و بی ریا است.

 در برنامه های تبلیغاتی فضای مجازی  داوطلبانه در قالب گروه‌های مختلف تلگرام، واتس آپ دایر شده شعارهایی مانند من ایرانیم شهرم را دوست دارم، توسعه و پیشرفت بروجرد تنها در مقام عمل، و اندیشه نو بروجرد زیبا می سازد دیده می شود.
ائتلاف برخی از داوطلبان انتخابات از هم اکنون در قالب گروه‌های ۹ نفره با عناوینی مانند ائتلاف شوراهای وحدت نیروهای انقلاب از دیگر اقدامات تبلیغاتی داوطلبان در فضای مجازی است.

در شهرستان بروجرد ستاد انتخاباتی تدابیر لازم را برای برگزاری این روند پیش بینی کرده تا رای‌ دهندگان نیز با رفتن ‌شان به پای صندوق‌ها سرنوشت آینده شهر و دیارشان را رقم بزنند.

نسل امروز با نسل دیروز هر ۲ در یک خط مقدم ایستاده اند تا با درایت و تیزبینی افرادی را برگزینند، که علاوه بر دلسوز بودن برای نظام در راستای اقتدار بیشتر این نظام گام برداشته و برمی‌دارند.

اعتماد ملت به نظام اعتمادی است که سال‌ها در پس تحولات مهم و دادن خونهای فراوان در راستای ارزش‌های نظام ایجاد شده و امروز روز امتحان دوباره و تقویت این اعتماد و اطمینان است که داوطلبان نقش مهمی در تکمیل این پازل ارزشی دارند.

بروجرد و ۹ کرسی شورای اسلامی شهر

داشتن ۹ کرسی از شورای اسلامی شهر بروجرد امتیاز کمی نیست که بتوان راحت از کنارش گذشت برای دست یابی به این امتیاز بزرگ می‌توان بیشترین تلاش را برای برنده شدن در این ماراتن سخت بین داوطلبان انتخابات به کار گرفت.
در این بازار گرم و پر حرارت کسب امتیاز برد با کسی است که از در صداقت وارد شود و از دادن وعده های غیر عملی که جز شعاری پرلبخند برای انتخابات چیز دیگری نیست پرهیز کنند.

در شرایطی که اغلب مردم از فشارهای اقتصادی و شرایط کرونا خسته شده اند دادن وعده های توخالی توهین به شعور مردمی است که صادقانه تنور انتخابات را گرم می کنند.

امروز مردم بروجرد دیگر از شعار و وعده های غیر عملی از سوی اعضای شورای اسلامی این شهر  و عدم وحدت رویه این افراد خسته شده اند ناجی نمی‌خواهند زیرا درک این را دارند که کشور با مشکلات و بحران‌های مختلف مواجه است اما حداقل انتظار این را دارند که با وعده های غیر عملی به شعور آنها توهین نشود.

اگرچه از ماه‌ها حامیان برخی از نامزدهای انتخاباتی در شبکه‌های مجازی و فضای اینستگرام، واتس‌اپ و تلگرام فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ بودند اما با نزدیک شدن به روزهای تبلیغات رسمی انتخابات، فضای مجازی بروجرد با حجم قابل ملاحظه‌ای از مطالب و اقلام تبلیغی نامزدها مواجه شده است.

اگر چه در بین نامزدهای انتخابات چهره های خاص سیاسی اصلاح طلب و اصو لگرا دیده نمی شود اما امروز گروه‌های مختلف شبکه مجازی با انتشار پوسترهای مختلف و رزومه داوطلبان سعی در افزایش حمایت دارند.

اکنون گروه‌ها و کانال‌های همسو در تلگرام و واتس‌اپ کوشیده تا در فرصت کوتاه پوسترهایی در فضای مجازی منتشر شده که علاوه بر استفاده از تصاویر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب از عبارت «امن یرانیم شهرم را دوست دارم » به عنوان شعار برجسته این طیف سیاسی استفاده شده است.

رییس ستاد انتخابات بروجرد با اشاره به ۱۶۳ شعبه اخذا رای شهری و ۸۷ شعبه روستایی بیان کرد: تعداد داوطلبان در ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان ۹۷۹ نفر است.

محمدعلی گودرزی اضافه کرد: تعداد داوطلبان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی امسال نسبت به دور پنجم ۱۴ درصد رشد داشته که از این تعداد داوطلب ۸۷۶ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن هستند.

وی گفت: انتخابات شوراهای اسلامی در این شهر به صورت الکترونیکی برگراز و  ۶ هزار نفر در این شهرستان به عنوان عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه را برعهده دارند.

گودرزیان ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته و موافقت وزارت کشور، انتخابات در شهر بروجرد به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در این شهرستان فراهم و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز تامین شده ااست.

وی اضافه کرد: با توجه به رقابت نامزدهای  این دوره از انتخابات شورای اسلامی برای دست یابی به ۹کرسی  در شعر بروجرد رعایت نکردن قانون در تبلیغات انتخابات باعث ایجاد مشکل در شهر می شود.
وی بیان کرد: از داوطلبان درخواست می شود که با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان در برقراری امنیت شهر و ایجاد شور انتخاباتی در چارچوب قوانین کوشا باشند

رییس ستاد انتخابات بروجرد افزود: در این دوره از انتخابات به منظور جلوگیری از بی نظمی در چسباندن عکس ها و پوسترها، برخی از خیابان های مرکزی بروجرد به عنوان منطقه ممنوعه اعلام شده و داوطلبان حق نصب تابلو، بنر و ستاد در این مراکز را ندارند.
وی از نامزدهای انتخابات خواست ضمن همکاری با مدیریت شهری به پاکیزگی شهر و حفظ اموال عمومی توجه نمایند و عکس ها و پوسترهای خود را در مکان های تعیین شده نصب کنند.
وی تخریب نامزدها در فضای مجازی را خلاف قانون دانست و گفت: نامزدها باید به قانون و منشور اخلاقی انتخابات توجه کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha