۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84353503
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات فرانسه

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴
کد خبر: 84353503
عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات فرانسه

تهران- ایرنا- بر اساس گزارش وزارت دفاع فرانسه، اگرچه صادرات تسلیحات نظامی این کشور در سال گذشته کاهش یافته اما همچنان عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی فرانسه است.

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا از شبکه رادیو بین‌المللی فرانسه (rfi)، براساس گزارش منتشر شده توسط وزارت دفاع فرانسه، پاریس در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۴۱ درصدی صادرات تسلیحات نظامی به ارزش ۴.۳ میلیارد یورو مواجه بوده است.

طبق گزارشی که روز سه شنبه توسط وزارت دفاع فرانسه به مجلس این کشور ارائه شد، صادرات تسلیحات فرانسه در سال گذشته در نتیجه بحران جهانی بهداشت و فقدان قراردادهای مهم به طرز چشمگیری کاهش یافت.

در سال ۲۰۲۰ ارزش سفارشات تسلیحاتی فرانسه ۴.۹ میلیارد یورو بود در حالیکه در سال قبل از  آن ۸.۳ میلیارد یورو بوده است.

گزارش وزارت دفاع فرانسه نشان می دهد، این کشور در سال گذشته بیشترین میزان تسلیحات به ارزش ۷۰۴ میلیون یورو را به عربستان صادر کرده و پس از آن، آمریکا با ۴۳۴ میلیون یورو و مراکش با ۴۲۶ میلیون یورو در جایگاه دومین و سومین خریداران تسلیحات فرانسه قرار داشته‌اند.

فروش تسلیحات نظامی فرانسه به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که این کشور به مدت ۶ سال است که حملات و بمباران هوایی علیه مردم مظلوم یمن را ادامه می‌دهد و تا کنون میلیون‌ها نفر آواره و هزاران نفر کشته شده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha