مجرمان اقتصادی با شگردهای جدید به حمل قاچاق روی آورده‌اند

تهران - ایرنا - رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اکنون پلیس از حالت سنتی به یک پلیس علمی، پویا و تحول گرا تغییر کرده و در این میان سوداگران و مجرمان اقتصادی نیز به شیوه و شگردهای جدید به حمل قاچاق روی آورده اند که می‌شود با شناسایی سر شبکه‌ها، آنها را خنثی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، علی مویدی در همایش سراسری روسای پلیس امنیت اقتصادی سراسر کشور با بیان اینکه ناجا با یک بنای علمی - اقتصادی این پلیس (پلیس امنیت اقتصادی) را تاسیس کرد، اظهار داشت: امروزه فعالان و بازیگران اقتصادی کسانی هستند که با علم وارد فعالیت های اقتصادی می شوند و چون علم توام با اطلاعات دارند، موفق عمل می کنند، این پلیس هم باید در پیش بینی، پیشگیری و مقابله با جرایم اقتصادی این گونه عمل می کند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته رویکردهای اقتصادی را به صورت زنجیروار و سلسله مراتبی تبیین فرمودند، افزود: اگر شرایط کنونی کشور را درنظر بگیریم، شاهد یک راهبرد در کشور هستیم و باید تلاش ها در راستای آن باشد و آن اقتصاد مقاومتی است. معظم له در سال جاری حلقه های مفقوده را در تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها به عنوان شعار سال مطرح کردند و همه باید به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: با نگاه اجمالی به شعار سال می بینیم که در واقع حضرت آقا با ما اتمام حجت کرده اند و تعیین شعارها همگی پیوسته و در تکمیل همدیگر از سوی ایشان به عنوان الگو مطرح شده پس ما یک نسخه کامل و منظم از این الگوها داریم.

مویدی تصریح کرد: ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز هم از این موارد و مباحث الگو گرفته و اقدامات و برنامه های خود را به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار داده و یقیناً در ناجا و پلیس امنیت اقتصادی هم این گونه است پس همگی باید برنامه‌های خود را معطوف و متمرکز به تاسی از فرمایشات رهبر انقلاب کنیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اهمیت اصل تقدم پیشگیری بر مقابله بیان داشت: پیشگیری مقدم بر مقابله است که خوشبختانه اصل و اساس پلیس امنیت اقتصادی براین اصل پایه گذاری و استوار شده، این پلیس همان گونه که از اسم آن پیداست، برای حفظ و ارتقاء امنیت اقتصادی شکل گرفته و مقابله و مبارزه حلقه آخر آن قرار دارد.

مویدی اضافه کرد: همیشه باید اصل و بحث پیشگیری برجسته شود و این اصل در همه حال در محافل خصوصی و عمومی مطرح شود و این را پلیس های امنیت اقتصادی مستقر در کشور با اقدامات مناسب و خوب خود می توانند مطرح کنند. پلیس امنیت اقتصادی ناجا با توان و ظرفیت های علمی و اجرایی که دارد باید در جایگاه کاملاً علمی و حرفه ای به کاهش آسیب های اقتصادی بپردازد.

وی گفت: اکنون پلیس از حالت سنتی خود با حضور فیزیکی در معابر و مجامع عمومی به یک پلیس علمی، پویا و تحول گرا تغییر کرده است در این میان سوداگران و مجرمان اقتصادی نیز به شیوه و شگردهای جدید به حمل قاچاق روی آورده اند که می شود با شناسایی سر شبکه ها، آنها را خنثی کرد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha