چند خبر کوتاه از کردستان

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 84348837
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج - ایرنا - توزیع ۳۷۵ کیلوگرم گوشت قرمز در بیجار، دستگیر جیب بر حرفه‌ای در دهگلان، کاهش برداشت غیرمجاز شن‌ و ماسه در سیمنه‌رود سقز و ثبت ماهانه یک هزار تماس با سامانه ۲۰۲۱ کردستان از جمله چند خبر کوتاه استان است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار از توزیع ۳۷۵ کیلوگرم گوشت قرمز در میان اعضای کانون‌های مساجد شهرستان بیجار خبر داد.

عباس محمدمرادیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سومین مرحله کمک های مومنانه به مناسبت نیمه خرداد امسال، تعداد ۲۵۰ عدد بسته گوشت قرمز یک و نیم کیلویی در میان اعضای کانونهای مساجد شهرستان بیجار توزیع شد.

وی افزود: هزینه هر یک بسته با توجه به قیمت روز گوشت قرمز در استان، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است که با مدیریت ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی وهنری مساجد استان کردستان، با همیاری برنامه تلویزیونی سمت خدا، مشارکت مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار با شناسایی خانواده های نیازمند توسط مدیران کانون‌های فرهنگ وهنری مساجد بیجار توزیع شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار یادآور شد: در دو مرحله این قدام خداپسندانه نیز هر مرحله ۴۸ بسته ۱.۵ کیلوگرمی در بهمن ماه  و  اسفند ماه ۱۳۹۹ به ارزش ۲ میلیون ریال تهیه و با شناسایی خانواده های نیازمند توسط مدیران کانونهای فرهنگ و هنری  مساجد توزیع شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

جیب بر حرفه ای در دهگلان دستگیر شد

فرمانده انتظامی دهگلان از دستگیری سارق حرفه ای جیب بری خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات پلیس به ۱۳ فقره جیب بری اعتراف کرده است.

سرهنگ یوسف درویشی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  درپی چندین فقره شکایت درخصوص جیب بری، این امربصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت، که سرانجام موفق به دستگیری سارق حرفه ای جیب بر شدند.

وی افزود:با اشراف اطلاعاتی وکارهای فنی تخصصی و هماهنگی با مقام قضایی یک نفر متهم که دارای ۱۳ فقره سابقه که پنج مورد آن جیب بری بوده ، شناسایی ودستگیر شد ه است.

سرهنگ درویشی اضافه کرد: متهم که از مجرمین سابقه دار و بسیار حرفه ای در زمینه جیب بری است، در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شد اما پس از شناسایی مالباختگانی که همگی آنان به یک شیوه مورد سرقت جیب برری  قرار گرفته بودند، به ناچار به سرقت از این افراد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی در پایان با اشاره به اینکه رسالت پلیس برقراری نظم وامنیت و بالا بردن احساس امنیت درشهروندان وجامعه می باشدگفت: پلیس با تمام توان وتجهیزات با مجرمین وسارقین برخوردقاطع خواهدداشت.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برداشت غیرمجاز شن‌ و ماسه در سیمنه‌رود سقز به صفر رسیده است

رییس امور منابع آب سقز گفت: کنترل بی سابقه برداشت شن و ماسه از رودخانه سیمنه رود این شهرستان وضعیت پایداری را بوجود آورده و میزان برداشت های غیرمجاز در این محدوده به صفر رسیده است.

عباس جاوید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت پایدار سیمینه رود و کنترل بی سابقه برداشت شن و ماسه با پیگیری و جدیت امور منابع آب و همکاری نهادی قضایی، انتظامی و اعضای کارگروه شن و ماسه سقز در راس آنها فرمانداری ویژه شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برداشت های بی رویه در محدوده رودخانه سیمینه رود به صفر رسیده است، افزود: در کنترل و به کاهش رسیدن برداشت های غیرمجاز، اهالی منطقه بویژه دهیاران روستاهای قهرآباد سفلی، ببگ اویسی، گردیگلان و دیگر روستاهای این محدوده همکاری بی سابقه داشتند.

وی یادآور شد: برداشت غیرمجاز از حریم و بستر رودخانه های شهرستان سقز در سه سال اخیر نسبت به گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است و امید است این رویه همچنان با همکاری دولت و مردم ادامه داشته باشد.

جاوید کاهش برداشت شن و ماسه از حریم رودخانه ها را پیگیری های شبانه روزی امور منابع آب و همکاری نهادهای قضایی و انتظامی در برخورد با متخلفین دانست و گفت: فرهنگ سازی و توجیه اهالی روستا نسبت به خطرات برداشت بی رویه و آگاهی بخشی از خطرات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی در چند سال اخیر اجرا شده است.

ماهانه یک هزار تماس با سامانه ۲۰۲۱ کردستان ثبت می‌شود

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ماهانه به طور میانگین بیش از یک هزار تماس با سامانه ۲۰۲۱ مخابرات استان ثبت و به تمام سوالات مشتریان پاسخ داده می‌شود.

آزاد حکمت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درگاه های مختلفی جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان در استان راه اندازی شده است اظهار داشت: سامانه ۲۰۲۱ به صورت شبانه روزی آماده دریافت سوالات مطرح شده از سوی مشتریان است.

وی با بیان اینکه این سامانه از سال ۱۳۹۲ تاکنون به صورت مداوم پاسخگوی سوالات مشتریان بوده است، افزود: تماس‌های ورودی مشتریان با سامانه ۲۰۲۱ ثبت و ضبط خواهد شد و برای رفع مشکلات مطرح شده و بررسی به کارشناسان معین در هر حوزه ارجاع داده می شود. 

مدیر مخابرات منطقه کردستان بر تلاش برای پاسخگویی به تمام سوالات مشتریان تاکید کرد و گفت: مشتریان می توانند برای مطرح کردن و ارسال سوالات خود در حوزه اداره حراست، بازرسی و روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان با سامانه رایگان ۲۰۲۱ تماس برقرار کنند.

حکمت با اشاره به اینکه یکی از مسائل مورد بحث در جلسات "صدای مشتری" توسط مخابرات منطقه کردستان رسیدگی به سوالات دریافتی از طریق سامانه ۲۰۲۱ است، یادآور شد: بر اساس ظرفیت ها و امکانات موجود سوالات مربوط به حوزه های مختلف مخابراتی به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخ داده و در خصوص سوالات مربوط به حوزه کاری شرکت ارتباطات زیر ساخت و فناوری اطلاعات نیز به مشتریان اطلاع رسانی شده است.

وی اظهار داشت: پیش از این سامانه ۱۳۵ پاسخگوی سوالات مشتریان مخابراتی بود که هم اکنون به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار شده و سامانه ۲۰۲۱ نیز بیش از هشت سال است که به صورت شبانه روزی در اختیار مشتریان قرار دارد.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار بوده و تعداد ۹۳۸ روستا نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

رییس امور منابع آب سقز تاکید کرد: صیانت از حریم و بستر رودخانه ها یک وظیفه همگانی است و امور منابع آب سقز از همکاری تمام مردم فهیم سقز و ادارات همکار بویژه فرمانداری ویژه، اداره صنعت معدن و محیط زیست تشکر و قدردانی می کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha