۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84347917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح شمیم خدمت با جدیت بیشتر در امامزادگان کشور اجرا می‌شود

دزفول- ایرنا- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به آغاز طرح شمیم خدمت از سال گذشته گفت: این طرح امسال با جدیت بیشتر در امامزادگان کشور اجرا می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا عادل روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونا از سال گذشته فعالیت  همه نهادها را تحت شعاع قرار داد، سمت و سوی فعالیت امام زادگان نیز تاحدودی طبق شرایط کرونایی تغییر کرد.
وی ادامه داد: آموزش مشاغل خانگی و حمایت از اشتغال افراد بدون امکانات و مشاغلی که کمترین سرمایه را نیاز دارند، در طرح شمیم خدمت مدنظر است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: فاز اول این طرح آموزش بود که در بیش از ۴۰۰ کارگاه با آموزش ۱۲ هزار نفر در امامزادگان کشور اجرا شد؛ امسال نیز بصورت جدی تر این طرح ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام عادل فاز دوم این طرح را حمایت از تولید دانست و افزود: در فاز سوم تمرکز بر ایجاد بازارچه‌های خیریه در کنار امامزادگان است تا  زنجیره تکمیل شود.
وی ادامه داد: مراکز افق نیز از سال ۹۸ با رویکرد تقویت و توسعه فعالیت های اجتماعی بقاع متبرکه آغاز به کار کردند که به صورت جدی رسیدگی به آسیب‌های مناطق پیرامون، جوار و مجاوران بقاع متبرکه را در دستور کار دارند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بدلیل شرایط کرونایی که امکان حضور افراد در برنامه‌های حضوری نیست توسعه فعالیت‌ها در بستر رسانه و تولید محتوا مدنظر بود که در حال انجام است.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا از سال گذشته فعالیت همه نهادها را تحت شعاع قرار داده است،  افزود: سمت و سوی فعالیت امامزادگان نیز تاحدودی مطابق شرایط موجود کرونایی تغییر یافته است.
حجت الاسلام عادل بین کرد: فعالیت جهادی در حوزه کرونا در بسیاری از امامزادگان طبق ضرورت‌های هر منطقه با تولید ماسک آغاز شد که استان خوزستان نیز در این خصوص فعال بود و کارگاه های تولید ماسک در کنار امام زادگان راه اندازی شدند.
وی افزود: کمک‌های مومنانه و رزمایش‌های همدلی نیز با توجه به شرایط کرونایی، تعطیلی کسب و کارها و ایجاد مشکل برای هموطنان، برگزار و ارزاق بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شدند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهارداشت: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ بسته ارزاق معیشتی با میانگین هر بسته پنج میلیون ریال بین نیازمندان کشور توزیع شد و در ماه رمضان امسال ۲۲۷ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توزیع شد.

وی افزود: طی سال ۹۹،  باوجود شرایط اقتصادی کرونا و محدودیت امکان تبلیغ، حدود یکهزار و ۲۰۰ وقف جدید در کشور ثبت شد که وقف‌ها از نظر کیفیت، وقف‌های قابل توجهی بودند؛ یک مورد وقف ۳۰۰ میلیارد ریالی در مازندران صورت گرفت که بعد از شهادت شهید فخری زاده در حمایت از فعالیت‌های دانشمندان هسته ای انجام شد.

حجت الاسلام عادل بیان کرد: امسال نیز در ماه رمضان ۳۰ وقف جدید در کشور ثبت شد که در خوزستان نیز تعداد وقف‌ها خوب و قابل تقدیر بود.
وی افزود: با توجه به ممنوعیت تجمع مردم و کاهش نذورات به علت شیوع کرونا تامین هزینه‌های امام زادگان، با مدیریت های انجام شده از مسیر درآمدهای پایداری در حوزه کشاورزی، دامداری و واحدهای تجاری انجام شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha